ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Dec 26, 2008

BANGSA MELAYU zaman sekarang....

26 December 2008

Anak Melayu dah Teruk

Assalamualaikum Semua

Semalam merupakan hari cuti untuk semua warga Utara, saya mengambil
kesempatan untuk membawa anak-anak untuk berjalan – jalan di Bandar
Sungai Petani. Saya pergi ke Central Square iaitu sebuah Pusat membeli
belah yang sentiasa menjadi tumpuan warga utara dan pekerja asing.
Tujuan saya menulis kepada Kedah Lanie ialah saya ingin memaklumkan
tentang betapa teruknya BANGSA MELAYU zaman sekarang,dimana anak-anak
malayu sedang mengalami keruntuhan akhlak yang serius. Kebanyakan
anak-anak muda dari kampung-kampung yang keluar ke Bandar dan sanggup
menipu mak bapak , yang kebanyakkanya dari keluarga yang berpendapatan
rendah.

Saya membawa keluarga untuk bermain bowling di tingkat lima, dimana
ditingkat itu ada macam-macam yang disediakan seperti Panggung Wayang,
permainan Video , bowling dan tempat makan.

Selepas bermain bowling saya pun mengajak keluarga makan di sebuah
restoren di sebelah panggung wayang.Saya lihat ramai orang yang sedang
menikmati makanan disitu, terutamanya yang sedang bercinta. Mereka
sudah tiada lagi perasaan malu di mana mereka tanpa segan silu
berpelukan dan bercium. Dan lebih malang lagi disuatu sudut lain ada
anak-anak melayu yang sedang menghisap ganja bersama rakan-rakan dan
teman teman wanita mereka. Mereka membalut rokok daun sebesar ibu jari
tangan dan semua mereka hanya berkongsi sebatang rokok daun itu
sahaja. Dan saya tak syak lagi sudah tentu ganja, sebab dari cara dan
gerak geri mereka seperti orang yang dalam ketakutan. Dan rokok pun
sorok bawah meja.

Harapan dari saya, agar pihak berkuasa perlu satu tindakan dengan segera.

No comments: