ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Jun 13, 2009

13/06/09. Sabtu.

Selangor dgn SPIES, Gaji Tertunggak.............



Beberapa bulan yang lepas Kerajaan Pakatan Selangor memberikan ganjaran tunai kepada pemain bolasepak Selangor.

Terkini pengumuman berkaitan ganjaran hadiah untuk mencipta lagu tema S.P.I.E.S. sebanyak RM13,000.00 kepada yang berjaya mencipta lagu tema terbaik.

Dan bagaimana pula dengan yang ini klik (GAJI), dah selesai ke belum.

Berkaitan dengan S.P.I.E.S. pulak.... korang klik sajalah kat link tu. Malas nak cakap banyak dengan ahli politik ni... macam-macam hal yang bertentangan dengan kehendak rakyat yang diaorang buatkan.

Nampaknya Kerajaan Selangor yang ada sekarang ni kurang lebih pun sama jer... dengan Kerajaan Selangor yang dulu, mungkin yang dulu baik sikit kot dalam soal pembayaran Gaji ni.... ha...ha...ha... hampehnya si Khalid Ibrahim Gagap ni...

Isa: Martabatkan Bahasa Kebangsaan, "Bahasa Melayu". Dalam waktu yang sama adanya 1Malaysia, PPSMI, subjek Bahasa Inggeris wajib lulus. Bila nak perjuangkan pulak "Tulisan Melayu".


HOOHH!! Sebelum tu cepatkanlah proses membayar gaji tenaga kerja yang terlibat dalam PROGRAM TUISYEN RAKYAT SELANGOR tu!
Dah dua bulan depa kerja dan ngajor takde gaji..takkan BIROKRASI pun lembab macam BN dulu? Haritu kemain kutuk BN, sekarang macamana dengan pengurusan?

Consultant yang terlibat dan Exco tak berhadapan dengan cikgu2 yang mengajar ni..apa nak jawab bila depa mintak gaji??? CEPAT KASI SETTLE.. bukan apa, masa taklimat haritu bukan main lagi cakap macam-macam, kena pantaslah, kena itu ini lah..tapi bila orang bawah dah siap kerja lu orang pulak lembab..apa cerite???

Yang disuruh "Bersabar! Berdoalah agar dapat cepat, dan tabahlah mungkin ini ujian kita!"


Tentang isu ini pula.....

Isu pasir apa cerita????????. Sampai hari ni dah setahun 3 bulan, masih terkapai kapai. Itu adalah punca wang, tapi orang orang Guthrie dalam KSSB, termasuk Dato Ibrahim, Dato Anuar dan IR Ramli kata nya masih terkedek kedek mengeluarkan tender pasir. Sampai sekarang tak selesai.(PR glemer pasir pasaran gelap)

Selepas PRU12 dulu, Khalid sibuk kata keuntungan pasir untuk tahun 2008, dijangka RM200 juta. Selepas itu, ketika Gerak di Stadium Kelana Jaya, keuntungan yang disebut oleh Khalid berubah kepada RM50 juta. Sekarang orang orang PR tidak tanya berapa banyak yang sebenarnya dikumpulkan.

Nyata,
wang itu adalah untuk bantuan ibu tunggal, orang miskin, anak anak yatim dan semua saluran bantuan. Kalau tak berjaya kumpul sebanyak itu, maka Kerajaan Khalid fail.

Adakah Khalid ni sememangnya bebal, atau dia memangnya tidak sebijak mana kecuali berteduh pada beberapa pakar di dalam Guhtrie. Kerana itu kemana sahaja dia pergi, orang orang Guthrie dan kepercayaannya akan di usung sekali.

No comments: