ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Jul 13, 2009

13/07/09. Isnin.

MB SELANGOR SEDIA MENAMBAH BEBAN DINEGERI LAIN..........


TEMALIR, 12 Julai- Menteri Besar Selangor sudi membantu kempin PRK atas tiket parti KEADILAN yang melambangkan pada baju beliau, Tan Sri Khalid Ibrahim menyatakan kesediaan untuk membantu Kelantan, untuk berunding berkenaan royalti minyak ketika berucap dihadapan orang ramai dekat sini, malam tadi.

Khalid Ibrahim dalam ucapannya turut menerangkan berkenaan perubahan yang dibuat dalam pengurusan pentadbiran Negeri Selangor. Kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor yang dipimpin oleh beliau berjaya mengurangkan sejumlah besar perbelanjaan di mana perbelanjaan yang sama bagi setengah tahun pentadbiran BN dapat digunakan untuk pengurusan selama setahun setengah.

"Kerajaan Pakatan Rakyat lebih telus dalam pentadbiran," tegas beliau yang mahu rakyat mengetahui bagaimana duit mereka digunakan kerajaan.


Menyentuh berkenaan pemberian air percuma kepada rakyat Selangor, beliau menjelaskan bahawa beliau menerima jika tindakan tersebut ditakrifkan sebagai memberi rasuah kepada rakyat.


Ketika menyentuh berkenaan isu PPSMI pula, Menteri Besar Selangor itu menyatakan bahawa dasar tersebut bukan sekadar membawa kerugian berbillion ringgit kepada kerajaan tetapi juga menyebabkan kerugian yang besar kepada negara akibat kehilangan ramai tenaga kerja.

Kegagalan mereka menguasai Matematik dan Sains menjadikan mereka ketinggalan di dalam arus pembangunan yang mementingkan kemahiran dalam bidang tersebut.

Tahniah Tan Sri Khalid sebagai Ketua Perhubungan Negeri Selangor.

No comments: