ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Apr 13, 2011

TAMPARAN HEBAT UNTUK PERASUAH BAGAIKAN ANGIN KENCANG YANG MENGHEMPAS HELIKOPTER.

 
Najib dan Semua Pimpinan BN menjadi Menguncup terhadap Sikap Pengundi Serawak.


Gambar Hiasan: Kakitangan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sudah bersedia dengan peti-peti undi untuk menghadapi Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak ke-10 di Bilik Gerakan SPR di sini, Selasa. PRN Sarawak akan diadakan pada 16 April ini membabitkan 71 Dewan Undangan Negeri di 1,749 pusat pengundian membabitkan 979,796 pengundi berdaftar. - foto BERNAMA



Sejak hari penamaan calun hingga kehari ini pihak lawan PR, telah kehausan modal menangani isu-isu yang diketengahkan olih pihak PR. Hari-hari disetiap saluran TV dan semua media yang datangnya dari pembodek-pembodek Kerajaan BN, jelas lagi nyata, kata-kata yang terkeluar dari mulut-mulut mereka seperti “mengugut pengundi-pengundi Serawak.
Sungguh memalukan pada dunia, yang selama BN memerintah telah terabai untuk keharmonian rakyat Serawak. Negeri Serawak yang begitu kaya-raya berbagai hasil bumi, dan sebaliknya keterampilan kepada rakyat jelata yang sesungguhnya amat doif.
Modal BN, bila ada sahaja Pilihanraya, maka projek-projek kerajaan menjadi habuan untuk rakyat. Yang kenyang siapa? dan kerja sudah tidak dapat dikawal selia dengan berkualiti, bagaikan wang yang diguna pakai untuk kerja-kerja seperti turap jalan macam duit(RM) poket BN sendiri.
Walaupun BN peneraju besar adalah Melayu, mereka adalah melayu Islam yang tidak JUJUR. Bagi orang Islam mahkotanya adalah KEJUJURAN barulah Islamnya BERMERTABAT.


""Hidup ini adalah warna-warni yang terlakar pada kanvas, walaupun tidak cantik ia tetap mempunyai sejuta maksud.

"Jangan biarkan perahu hanyut tak ber'penghuni' nanti hanyutnya tidak singgah ke pelabuhan”.




No comments: