ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Dec 18, 2008

....... RM90 juta sebagai projek sakit....


Dewan Undangan Negeri hari ini diberitahu status projek pembinaan Taman Rekreasi Masjid Terapung di Kuala Ibai dekat sini yang berharga RM90 juta sebagai projek sakit.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Infrastruktur dan Kemudahan Awam negeri, Yahya Khatib Mohamad berkata, pembinaan projek tersebut di bawah Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan telah ditangguhkan.

Katanya, projek yang dilaksanakan bertujuan menyediakan kemudahan rekreasi kepada penduduk sepatutnya siap 19 Mei 2008, namun gagal disiapkan mengikut jadual.

''Surat menamatkan tender kontraktor terbabit sudah dikeluarkan dan ia dikategorikan sebagai projek sakit," katanya menjawab soalan lisan Dr. Syed Azman Syed Ahmad Nawawi (Pas-Batu Burok) pada persidangan Dewan Undangan Negeri .

No comments: