ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Dec 27, 2008

YANG BERKHIDMAT (YB)Kapar


Tahniah MP Kapar! berani kerana benar, menyuarakan yang hak untuk kepentingan rakyat. Kita jangan lah menjadi seperti cakap tak serupa janji, janji tinggal janji. Pemimpin (MP) yang lain, membisu sebab (pinjam slogan cek ded) BERSIH,CEKAP, AMANAH hanya untuk boss, kepentingan apa? Tak tahu lah.

Sepatutnya bila ada sesuatu protes dari rakyat akar umbi, hendaklah dititik beratkan walau apa cara sekali pun. Sebab nak jaga hati, biar telingkup.Nak jaga hati biar bertempat. Lihat sama masaalah akar umbi yang berbagai masaalah. Hanya nak jaga hati YB, pemimpin bahagian, tetapi tak mahu lihat masaalah di bahagian yang tindakan tak bijak. Kepimpinan di bahagian yang tak jadi YB berbagai masaalah, yang jujur ok lah. Kalau yang korap maka hancor parti.

Rata-rata baik penyokong atau yang tersingkir dengan jawatan telah difitnah, olih orang berkepentingan. Aduan telah di hantar kepada DSAI, tidak dapat perhatian langsung. Rasanya keADILan macam nak bermain api pula. Harus diingat, penyokong atas pagar yang menentukan kemenangan. Kita perlu percaya kemenangan PRU 12 bukan penyokong akar umbi cukup untuk memenangkan pembangkang. Tetapi adalah kekuatan akar umbi berkempin untuk pengundi atas pagar memehak kepada pembangkang.
Keluhan MP Kapar ni lama dah, tapi apa yang jadi kita bolih katakan "nasi dah jadi bubur". Perlu tangani sebaik mungkin. Amat memalukan. Saya amat mengenali YB Mike yang begitu kerja kuat untuk kepentingan rakyat sejak awal lagi tahun 1998. Ini lah pemimpin berbangsa India yang berani menyuarakan kepentingan rakyat. Yang lain (MP) hampeeh. Bagi saya beliau adalah pejuang hak rakyat (pinjam slogan DSAI) "DEMI NASIB ANAK-ANAK DAN GENERASI AKAN DATANG, TERUSKANLAH PERJUANGAN". Kalau begini apa guna dengan slogan yang penoh keramat tu.
MP keADILan belum ramai, tak bolih tangani masaalah, macammana kalau dah memerintah? 222 bahagian dipantau dengan teliti dan jangan dengar cakap orang semata-mata terus buat keputusan dengan tidak adil, adalah tak betul.

Ramai pula musang berbulu ayam yang nampak sekarang. Tak kisahlah dah diberi jawatan, patutnya bersikap adil sebelum menerima mereka untuk diberi jawatan penting. Nanti jadi macam MB Selangor susah. Hingga AMK Selangor pun dah tak setuju. Sahaq masa kat Ijok hebat sebut "susah senang kita bersama" otak dia. Bagi saya susah tolong dia, senang dia sendiri.

Ok lah saya nak tidor, esok sambung lagi.........

No comments: