ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Jan 19, 2009

CHE DET SUDAH LUPA. BUKAN MELAYU LUPA.

19/01/09;ISNIN
Khas untuk mantan PM Che Det, janganlah menuding jari pada kepimpinan Pak Lah semata-mata. Beliau selama 22 tahun memegang tampuk PM seperti tidak pernah melakukan rasuah. Kepimpinan Pak Lah, adalah hasil benih Barisan Nasional (umno), warisan anak didik Che Det juga.

Selama 22 tahun, che det mengajar,mendidik,nengasuh dan berbagai lagi, itulah hasil yang menunjukkan keperibadian kepimpinan BN yang beliau tunjulkan. Che Det tidak bolih menyalahkan Pak Lah, seperti orang tidak suka dan rasuah yang menampilkan selama ini, dan rakyat terang-terang menolak BN kerana Pak Lah.


Hanyar menyatakan sekeras-kerasnya, walau pun baru setahun jagung kearena politik, sudah bolih menilai corak sebenar BN menerajui Malaysia. Hanyar dan rakyat marhain mencabar Che Det dengan beberapa perkara seperti:-

1.Pak Lah banyak rasuah,

2.Pak Lah rakyat tak suka,

3.Dan berbagai lagi.

Persoalannya apakah selama 22 tahun Che Det menjadi PM tidak mendidik Pak Lah kearah ketelusan memimpin Negara ? Atau salah siapa.?


Che Det perlu jawab seiklas-iklasnya, bukan Hanyar sahaja nak tahu tetapi rakyat marhain juga nak tahu.


Tidak salah, Hanyar mewakili rakyat marhain mengatakan, perkara ini berlaku kerana slogan yang ditonjulkan Che Det iaitu BCA (bersih, cekap, amanah). BCA dihati perut Che Det bermaksud lain, dan dimulut maksudnya tidak sama. Inilah yang di ajar olih Che Det pada semua ahli kabinet untuk diamalkan.


TPM sekarang jangan berbangga dengan kenyataan bekas bos nya dulu, tetapi harus ingat, rakyat sudah lama tidak suka pada BN dan tidak memilih undi untuk menang pilihanraya. Selama beberapa kali PRU yang lalu kemenangan memehak pada BN adalah tipu belaka.


Benar tidak menipu, kenapa bersungguh-sungguh benar apabila berlaku pilihanraya seperti berpesta untuk menang berkuasa?


Bersambung;

No comments: