ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Jan 15, 2009

SPR OH SPR...??????

GURU-GURU PULA JADI SASARAN BN

Sekumpulan guru terpilih yang juga pengundi di kawasan pilihan raya itu, kali ini diberikan kata dua, sama ada mengundi BN atau menghadapi risiko tindakan oleh kerajaan.

Wakil rakyat berkenaan antara lain dikatakan mengugut para guru agar jangan sesekali berfikir untuk tidak mengundi BN.

"Jika BN kalah (Sabtu ini), sahlah ia kerana guru-guru tidak mengundi BN," herdik wakil rakyat, yang memang terkenal bermulut celupar itu.

Taktik ugutan sebegitu dilaporkan telah acapkali diguna para pemimpin BN sebelum ini. Pernah sekumpulan kakitangan kerajaan negeri dikumpulkan untuk tujuan kempen. Mereka juga diberikan kata dua sebegitu.

Sebelum ini, Menteri Besar sendiri dalam satu kenyataannya mengugut untuk tidak meneruskan projek-projek membangunkan Kuala Terengganu sekiranya BN kalah.

Amaran dan ingatan serupa turut disebutnya kepada masyarakat Cina yang menghuni Kuala Terengganu.

Bahkan, dalam perjumpaan tertutup dengan sekumpulan guru sebelum ini, para pemimpin BN dikatakan telah pun menakutkan mereka agar jangan cuba mengkhianati BN. Diumumkan kononnya BN telah menugaskan sebilangan para guru sendiri sebagai agen pemantau di setiap sekolah, bagi memastikan tiada guru yang memihak kepada PAS dalam pilihan raya ini.

Kaum Cina telah bertindak balas dan membantah nada ugutan dibuat pemimpin BN itu. Menteri Besar akhirnya terpaksa meminta maaf.

Para guru pula tidak perlu memperjudikan kerjaya dengan menzahirkan bantahan terhadap BN. Cukuplah dengan mereka zahirkan sikap menerusi peti undi, 17/01/09sabtu.

Sementara laporan yg menyatakan PAS Terangganu membuat laporan polis petang semalam, tidak berlaku. Sebaliknya AMK (CIKGU fARIS) telah membuat laporan dan menyerah kepada PAS laporan polis. Dan pagi ini PAS akan kemukakan petisen mahkamah.

No comments: