ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Feb 9, 2009

09 Februari 2009.Siapakah barisan Exco kerajaan kudeta ? , selamat kembali ke PR.

Esok dikatakan hari akan diadakan angkat sumpah Exco Kerajaan kudeta. Pertelagahan mengenai siapa akan dilantik sebagai Exco semakin meruncing dalam keadaan tidak sampai 48 jam angkat sumpah berlangsung.

Sebelum itu pertelagahan mengenai kelayakan Pangkor sebagai MB kudeta masih belum reda dan ianya masih menjadi persoalan yang semakin kusut. Apa lagi penyokong kuat UMNO masih ingat dengan keterlibatan Pangk or dalam gerakan reformasi dan pernah ditahan ISA kerananya.

Berikut ini adalah jangkaan Exco yang bertiup kencang dan gambarnya tersiar dan akhbar Cina...


Kalau Hee Yit Fong turut dikatakan tersenarai sebagai salah orang yang dipilih, ke mana pula ADUN Behrang, Jamaluddin Md. Radzi dan ADUN Changkat Jering, Osman Jailu.

Inilah yang dikatakan akan dilantik menjadi Exco ?

Kalau benarlah mereka berdua tidak terpilih sebagai Exco, malang lah nasib mereka, sudah jatuh ditimpa tangga. Dulunya Exco sudah melompat jawatan hilang, padahnya di caci dan di maki oleh pengundinya sendiri. Malah dianggap sebagai pengkhianat kepada pengundinya sehingga memporak peranda kerajaan Pakatan Rak

yat di P

erak.

Namun malang dan padah itu cuma sementara, Allah maha menerima taubat hamba-hambanya. Jasa mereka berdua akan disanjung tinggi kalau mereka sanggup kembali ke pangkuan Pakatan Rakyat.


Kembalinya usahlah di fikir masuk mana-mana parti,buang yang keruh ambil yang jernih. teruskan anda dengan parti bebas yang diumumkan tetapi beralih lah arah menyokong PR. Mudah-mudahan jawatan Exco yang saudara pernah pegang akan dikembalikan. Namun bukan hak saya dan sikap kami untuk menjanjikan sesuatu. Tetapi demi untuk menjernihkan suasana, menenangkan semua pihak yang tidak berpuas hati dengan tindakan anda, eloklah difikirkan langkah yang terbaik demi untuk menyelamatkan Perak yang kita kasihi.

No comments: