ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Feb 9, 2009


KHAIR TOYO MUKA PENYAPU

Rujukan : Otosan Meloya


Lu jangan fikir lu Jawa, lu selamat dari tuduhan wa terhadap gen Melayu. Lu Jawa ke, Acheh ke, Madura ke, orang asli ke, wa generalkan sekali dalam Melayu.

Ada ISA boleh la lu. Dasar mati pucuk punya gen. Mementang UMNO dikecualikan dari ISA, kemain berlagak lu. Sistem2 Raja ni, dari Raja Arab sampai la ke Raja Melayu adalah sistem paling sial skali yang pernah tercipta.

Tak dapat wa nak terima apabila pemerintahan itu beralih dari gen bangang kepada gen bangang kepada gen bangang, secara muktamad begitu. Sama dengan sistem khalifaj kunun. Uweekkk!! (pinjam gaya nyle)

So, hari ni, hari lu. Kerajaan sepower Nabi Sulaiman pun Allah gilirkan. Ada penamatnya, inikan pulak pemerintahan lu kan. Dan sistem raja2 bodoh nih. Mesti ada tamat punya. Fana'. Wa kutuk sistem ni, bukan bermula kes Perak, dah lama dah. Heboh main kuda piala dunia konon, rakyat kucar-kacir buat derk jer.

Apa kejadah jadi payung. Buat beban dan semakkan hati jer.

Dalam web beliau hari ini, banyak beliau menterjemahkan tentang tranformasi kearah pemuda. kepala otak dia.

No comments: