ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Feb 17, 2009



3/Elizabeth Wong meletakkan jawatan Exco Kerajaan Negeri dan ADUN Bukit Lanjan.
bm version bukit lanjan state seat 170209


Selepas dua hari didedahkan penyebaran gambar dan video separuh bogel, Elizabeth Wong hari ini mengumumkan keputusannya untuk meletakkan jawatan Exco Kerajaan Negeri dan ADUN Bukit Lanjan.

Keputusan itu dijangka membuka laluan kepada pilihan raya kecil ketiga tahun ini selepas Bukit Gantang di Perak dan Bukit Selambau di Kedah.

Pendiriannya itu, pada sidang media pukul 11.40 pagi tadi di Ibu Pejabat PKR di sini.

"Saya menerima sokongan padu daripada keluarga, pengundi kawasan, rakan-rakan dalam Pakatan Rakyat, sahabat dan masyarakat umum".

Demi kepentingan parti, saya menawarkan peletakan jawatan sebagai Exco Kerajaan Negeri Selangor dan juga ADUN Bukit Lanjan," katanya dengan nada sebak manakala penyokong-penyokongnya pula mendesak beliau menarik balik keputusannya.

Beliau akan berbincang dengan Menteri Besar (Tan Sri Khalid Ibrahim) untuk mengaturkan penyerahaan tanggungjawab dengan penuh hemah.

Berjanji terus berkhidmat untuk rakyat dan berjuang untuk keadilan di Malaysia," kata Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Hal Ehwal Pengguna dan Alam Sekitar Selangor.

Menteri Besar Selangor memohon menghadap Sultan Selangor hari ini untuk membincangkan permohonan perletakan jawatan Adun Bukit Lanjan yang juga Exco kerajaannya, Elizabeth Wong.

Tan Sri Khalid Ibrahim dalam kenyataannya berkata, beliau akan memaklumkan perkara ini kepada Sultan dan memohon pandangan baginda mengenainya.

Wong, 37 tahun dan masih bujang, di Ibu Pejabat PKR kelihatan ceria, tetapi sebak ketika membacakan kenyataannya.

Penyokong beliau membawa sepanduk dan poster menyatakan sokongan moral kepada beliau sambil berulang kali menggesa agar tidak meletakkan jawatan.

Naib Presiden PKR, R. Sivarasa pula berkata, pihaknya menerima keputusan Wong dengan berat hati tetapi bersedia untuk menghadapi pilihan raya kecil jika diadakan.

Dimaklumkan telah menerima surat penawaran untuk meletakkan jawatan sebagai Exco dan juga Adun dari Eli pagi ini.

Sementara itu, Adun Kajang, Lee Kim Sin(Cik Gu Lee) dari PKR disebut-sebut akan dilantik mengisi jawatan exco yang dikosongkan oleh Elizabeth.

PR bersedia menghadapi pilihan raya kecil di Perak, di Kedah dan juga di sini di Selangor".Wong membacakaan halaman kenyataan dan tidak menjawab sebarang soalan daripada wartawan.

No comments: