ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Feb 3, 2009


BERITA DARI MB PERAK

"Tiada kemungkinan Dewan Undangan Negeri Perak akan dibubarkan," kata beliau di Ipoh sambil menambah bahawa pihaknya menerima simpati daripada rakyat dalam perkembangan semasa.

"Jika ada pilihan raya kecil sekarang, bukan sahaja membabitkan Behrang dan Changkat Jering, kita akan mencapai kejayaan," katanya lagi.

Pagi semalam beliau menghadap Sultan Perak di Istana Kinta.

Walaupun status kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Behrang dan Changkat Jering belum diputuskan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), kerajaan Pakatan Rakyat negeri Perak telah mula mengatur persiapan bagi menghadapi pilihan raya kecil dua kawasan itu.

Nizar semalam turut menerima kunjungan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim di kediamannya di Ipoh dan agenda utama perbincangan adalah pilihan raya kecil bagi dua kerusi yang disandang oleh wakil daripada PKR.

Menurut sumber kerajaan negeri, Anwar dan Nizar mengadakan perbincangan itu selepas jamuan tengah hari.

"Kami percaya selain membincangkan perkembangan semasa, keduadua pemimpin itu turut membincangkan persediaan untuk menghadapi pilihan raya kecil bagi mempertahan kerusi berkenaan," katanya kepada pemberita.

Sumber itu berkata turut serta dalam perjumpaan itu adalah Timbalan Mursyidul Am PAS Datuk Harun Din.

SPR mengadakan mesyuarat pagi ini - pukul 11 pagi dan disusuli dengan sidang media 12.30 tengah hari bagi menentukan status Mohd Osman Jailu (Changkat Jering) dan Jamaluddin Mohd Radzi (Behrang) yang dilaporkan telah meletak jawatan semalam. Namun keduadua ADUN itu menafikannya.

Kelmarin, Speaker Dewan Undangan Negeri Perak V. Sivakumar mengumumkan telah menerima surat peletakan jawatan Jamaluddin dan Mohd Osman.

Mereka mendakwa surat yang dimaksudkan Sivakumar adalah surat yang ditandatangani mereka pada 8 Mac tahun lepas selepas pilihan raya umum lalu.

Beliau berkata, kerajaan negeri "sangat stabil" buat masa sekarang.

"Di sebalik apa yang berlaku sejak seminggu lalu, kami masih stabil.

No comments: