ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Feb 2, 2009

Monday, February 02, 2009

Suara Changkat Jering Vol 1

Assalamualaikum, nampaknya Drama politik Malaysia terus panaz & bergelora. Sebagai penduduk Changkat Jering, aku tak sabar nak sambut Pak - Pak Menteri yang akan berkampung di sini tak lama lagi.

Pastinya Dato' Mat Taib yang sampai dulu, masuk kampung keluar kampung, emm ... harap mai kampung aku, jalan kampung baru di tar, mungkin ditar lagi selapis lepas ni.

Aku pun nak tunggu Menteri Kerja Raya, jalan raya kat sini banyak yang 2 lorong, harap2 ditambah jadi 4 lorong, ini baru kemajuan namanya.

Aku pun nak tunggu Menteri Pertanian mai, sawit & getah kitaorang murah sangat, harap dia bagi subsidi, insentif & segala bantuan yang wajar, duit kerajaan banyak lagi kan?

Aku teringin nak jumpa Pak Aji Zahid, nak minta cop dia untuk apply pinjaman bank, maklumlah cop JKKK PR tak laku, pakai cop dia gerenti lulus loan aku!

Untuk Kapten (B) Osman Jailu, aku bengang betul kat hang! Kami dalam PAS dengan berat hati serahkan kerusi DUN Changkat Jering kat hang. Changkat Jering adalah kerusi tradisi PAS & DUN ini mempunyai jentera PAS yang mantap di setiap UPU - UPU.

Kami tetap berjuang dalam PRU-12 yang lalu dengan bersungguh2, alhamdulillah Allah bagi menang, last2 hang buat macam ni.

Kali ini kami akan mengemukakan usul kepada pimpinan atasan supaya PAS diberi amanah bertanding di DUN Changkat Jering. DUN Behrang itu PKR & DAP boleh bincang, harap warga cyber beri komen cadangan aku ini.

Esok, PAS akan memulakan gerak kerja PRK N14 Changkat Jering 2009. Selamat Datang Ke Changkat Jering, buat tuan2 & puan2 & Bapak - Bapak Menteri !!!
Wassalam ... Allahu Akbar !

-abang din

No comments: