ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Mar 15, 2009

14 March 2009

KERJASAMA DENGAN UMNO ? INI PANAS !

Assalamu'alaikum Wr,Wb

ADAKAH INI CERITA GEMPAR LAGI ?

ADA SEORANG HAMBA ALLAH MINTA BERI PANDANGAN TENTANG KERJASAMA ANTARA PAS DAN UMNO (BN) CERITA INI DI KATAKAN DATANG DARI KELANTAN ? BERI SAYA BUAT MUNAJAT DULU ! SAYA RASA INI ADA KAITANNYA DENGAN PERISTIWA HULU LANGAT ? SO SABARLAH DULU TENGOK MACAM MANA

Pemuda PAS Senada Dengan Hadi Isu Kerajaan Campuran

KOTA BAHARU - Dewan Pemuda PAS Pusat hari ini menyambut baik cadangan presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang, berhubung pembentukan kerajaan campuran di negara ini dan menganggap cadangan itu dibuat pada masa yang tepat.

Timbalan Ketuanya Nasrudin Hassan berkata kerajaan pusat yang diterajui Barisan Nasional (BN) dan juga pembangkang memang sepatutnya duduk semeja menyelesaikan isu ekonomi dan konflik politik yang melanda negara kini.

"Kerajaan campuran ini bukan bermaksud PAS atau pembangkang masuk BN, atau sebaliknya, tetapi pembangkang turut diberi ruang dalam pentadbiran bersama-sama menyelesaikan isu ekonomi dan konflik politik dalam negara," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Nasrudin berkata cadangan Abdul Hadi itu juga mendapat maklum balas memberangsangkan daripada pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP yang turut bersama-sama berada dalam pakatan pembangkang.

"Setakat ini tidak ada sebarang kenyataan bertentangan, kecuali ada satu dua individu yang memberi perhatian berbeza daripada cadangan presiden (PAS). Tapi itu biasalah, ia masih di peringkat idea untuk sempurnakan gagasan itu," katanya.

Baru-baru ini Abdul Hadi mencadangkan supaya BN dan pakatan pembangkang membentuk sebuah kerajaan campuran. -- BERNAMA

No comments: