ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Mar 6, 2009

MENCARI HAKIKAT KEBENARAN

Isu ini telah menjadi buah mulut kini, apatah lagi masing-masing individu di negara yang mana masyarakah glokal ini telah tahu dan menjadikan Perlembagaan negara mau pun negeri sebagai tungguk ujudnya sesebuah negera mau pun negeri. Selama ini rakyat tidak tahu akan peranan dan tanggungjawab ' speaker ' dewan, tak tau bidang kuasa, kekebalan dan hak yang menjadi kewajipan mutlaknya. ..BACA LAGI KLIK...

2 comments:

Anonymous said...

hIKMAH DISEBALIK RAMPASAN KUASA DARI KERAJAAN PASOLA. MEMANG MEMBUATKAN RAMAI TERBUKA HATI BERFIKIR UNTUK MENGETAHUI SERBA SIKIT HAL KEPENTINGAN POLITIK MENJANA KPD KEHARMONIAN NEGARA.
ORANG-ORANG POLITIK WALAU MANA DUDUKNYA TANGGUNGJAWAB, TERUSKAN PERJUANGAN MU.

Anonymous said...

Mekayu, Cina, India semua dijadikan olih Allah. Yg membezakan dari kebanyakkan hanya ugama yg dianuti.Walaupun saya berbangsa cina,saya pun islam juga.Budi bahasa melambangkan, bangsa.Saya ingat bangsa melayu lah, diharap jadikan tauladan pada yg lain, tapi meleset.
Saya orang menoriti diMalaysia, terserahlah pada orang mejiriti menilai.

Harap pamirkan komen saya.mohon maaf.