ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

May 12, 2009

12/05/09. Selasa.

ZAMRI DITERIMA ISTANA PERAK SEBAGAI BUKAN MENTERI BESAR PERAK LAGI

Nak rayu ape lagi?

UMNO BN paham ke, ATAU tidak?

Zamri beria2 mengaku MB sebab istana yang lantik jadi MB.

Zamri sedar ke tidak yang hari ini istana telah membatalkan beliau tu MB Perak. Istana lebih paham lagi. Dan istana lebih cekap lagi. Sebelum Zamri buat rayuan di Mahkamah Rayuan, nama MB Nizar telah disebut dalam Balairong Istana Iskandariah sebagai MB Perak. Maknanya Zamri telah gugur sebagai MB Perak pada pandangan istana tepat pukui 9.15 pagi tadi.

Bukan kah UMNO tetap setia dengan istana? Masa inilah UMNO nak tunjuk taat setia. Mana cukup sampai pada keta saja .. Daulat Tuanku.

UMNO begitu risau jikalau istana membubarkan DUN Perak. Sebab itulah agaknya dengan kadar seberapa segera dengan bantuan Mahkamah Rayuan telah beria2 untuk menangguhkan keesahan MB Perak sebelum istana memperkenan membubarkan DUN Perak. Sebab BN tahu yang istana tidak boleh bubarkan DUN selagi Zamri yang jadi MB. …

Tindakan UMNO menghalang istana memperkenan membubarkan DUN bukankah derhaka namanya?

Huh .. Satu Malaysia telah ditenginkan oleh satu Malaysia.

Hanyar memperingatkan agar penyokong Pakatan Rakyat bersabar dan jangan bertindak diluar batasan undang-undang cara gopoh.

Perlu hati-hati provokasi umno bn.

Setiap kepimpinan bahagian Pakatan Rakyat, hendaklah mengenali ahli masing-masing. Takut kalau-kalau umno bn menyamar memakai baju lambang parti penyokong Pakatan Rakyat untuk provokasi.

SIAPA NAJIB KALAU BUKAN RAKYAT, SIAPA RAKYAT KALAU TIDAK MENJADI HAKIM.

FIKIR-FIKIRLAH…….

1 comment:

Anonymous said...

Kata Ramly, beliau berpuas hati bahawa terdapat keadaan khas untuk membenarkan penangguhan pelaksanaan keputusan itu kerana rayuan Zambry akan dianggap sebagai tidak berguna jika penangguhan itu tidak dibenarkan.

petikan dari mstar....

Apakah maksud yg dibawa oleg ayat-yat diatas....
seperti dalang BN ja..