ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Dec 14, 2008

PELUANG UNTUK IPF, BODEK BN....

Barisan Nasional (BN) akan mempertimbangkan secara serius permohonan parti Barisan Progresif India (IPF) untuk menyertai gagasan itu.

Setiausaha Agung BN, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, perkara tersebut turut dibincangkan dalam mesyuarat Dewan Tertinggi BN minggu lalu.

"Selain IPF terdapat beberapa parti kecil di Sarawak turut menyatakan minat untuk menyertai BN," kata beliau selepas merasmikan Perhimpunan Agung IPF Ke-16 di sini hari ini.

Jelas beliau, BN memerlukan parti-parti yang percaya perjuagannya selama ini.

"Kita perlu kepada parti-parti yang percaya kepada perjuangan BN. Perjuangan kita jelas dan kita tidak mempunyai agenda-agenda tertentu," katanya.

Usaha IPF untuk menyertai BN sejak lebih satu dekad lalu terhalang ekoran bantahan MIC.

Tegas Adnan, agenda BN adalah menjadikan Malaysia sebuah negara yang aman, makmur dan sejahtera serta ia adalah parti adalah untuk semua kaum.

"BN bukan milik satu bangsa sahaja dan ia akan terus membela nasib semua kaum di negara ini," katanya.

Kini BN mempunyai 13 parti komponen iaitu Umno, MCA, MIC, Parti Pesaka Bumiputera Bersatu, Gerakan, Parti Rakyat Sarawak, Parti Liberal Demokratik, Parti Bersatu Rakyat Sabah, Parti Bersatu Sabah, Parti Progresif Penduduk, Parti Demokratik Progresif Sarawak, Parti Bersatu Rakyat Sarawak dan Parti Pertubuhan Pasok Momogun Kadazandusun Murut Bersatu.

Parti Maju Sabah meninggalkan gagasan BN 17 September lalu.

Tendang satu IPF berangan. Ok lah tu.......

No comments: