ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Jan 22, 2009

Sebagai peringatan kita semua

UCAPAN OBAMA UNTUK MENTERI DALAM NEGERI.

Gambar diatas dilukis oleh seorang tahanan ISA, Suhaimi Mokhtar yang masuk tahun ke 8 di tahan tanpa bicara di Kem kamunting.Suhaimi ditahan dari Disember 2001 hingga kini....... Semua kisah dalam teater "BILIK SULIT" ini adalah pengalaman peribadi Hishamuddin Rais@tukar tiub ketika ditahan dibawah ISA selama 2 tahun (2001- 2003)di Kem Kamunting.

Ini adalah gambar tahanan di Guantanamo Bay, yang dikritik oleh Obama dan bakal ditutup tidak lama lagi.

Dibawah ini ialah ucapan Obama dimajlis peristiharan beliau sebagai Presiden US ke 44.


Kepada mereka yang ingin terus berkuasa melalui rasuah dan penipuan dan menutup ruang demokrasi untuk rakyat bersuara, sedarlah bahawa kamu bukan bersama sejarah, tetapi kami akan menghulurkan tangan jika kamu bersedia membuka gengaman kuku besi kamu.

No comments: