ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Feb 21, 2009

2/Artikel : Speaker Dun Perak “Hindu Pariah”, Melayu dicabar Untuk Membunuhnya! -MyKMU

Oleh maxgma2000my@gmail. com
21/02/2009. Sabtu.

Amat sedih juga melihat reaksi bahan berita dan blog UMNO-BN mengenai isu ini, terutama sekali bila melihat Speaker Siva Kumar dihina dicerca dipanggil dengan kata kata kesat seperti “Hindu Pariah”, aneh juga kenapa tidak gunakan “keling pariah”( dengan izin). Ialah kalau panggil dia keling nanti terasa pulak si mamak yang baru jadi MB tu kan?

Tapi yang lagi memilukan yang mengeluarkan kata-kata Hindu Pariah tu bukan yang beri komen seperti saya tapi ialah editor suatu blog terkemuka milik UMNO. Dia ni tak tahu sopan santun Melayu so tak da hak nak defend Raja raja Melayu. Tak tahulah mereka ni sayang sangat pada parti ke atau Sultan Perak yang pernah mereka suatu ketika dahulu yang teriya-iya mahu melucutkan kuasa mutlaknya. Who started it brother? Yang ini Melayu tak akan lupa. Hang Tuah yang nak jadi hero buat report tu kena belajar sejarah, but first dia tu dari China ke? Silabus sejarah kenalah lenyapkan Si Jebat derhaka tu. Jadi Hang Tuah lagi baik guarantee ada tuahnya, 5 million beb, mana mau dapat?

Sistem Malaysia ialah sistem raja berperlembagaan bukannya raja mutlak. Mungkin kena belajar Pengajian Am Tingkatan 6 la ni. Tolong rujuk balik la tak da masa nak ajar orang UMNO bodoh tu.

Kerajaan Perak dibentuk melalui peruntukan Perlembagaan bukan Law of the Jungle. Sorry la, you guys got no “balls” , tak berani gaduh dalam gelanggang seperti manusia yang bertamadun. Yang binatang kerdil biasanya yang akan lari tempias kedalam hutan.

Ketika BERSIH Rally cakap jangan libatkan Istana, yang ko rang buat sekarang apa pulak.
Krisis ini dimulakan oleh UMNO, so jangan libatkan istana. Mungkin Baginda Sultan pun tahu ada clause yang akan kenakan orang UMNO, tapi mungkin Baginda senyap bagi kamu rasa racun kamu sendiri.

Anyway Sultan yang senyap tu patik ucapkan ampun dan ucap terima kasih, kerana mematuhi prinsip Perlembagaan negeri. Mungkin sikap badut badut UMNO, tindakan terpaksa diambil 2 minggu lepas.

Tambahan dari Herman

Umno mula tersepit, isu perkauman mula dibangkit, rakyat akan mula bertempik, Umno makin rasa tergigit, dunia ini bagi mereka terasa sempit.

Editor Laman web yang mengelar beliau sebagai ‘Hindu Pariah’ ini adalah editor http://www.mykmu.net/. Tapi ayat berkaitan gelaran itu sudah dikeluarkan. Namun kalau pi google search dan taip ‘Hindu Pariah’ dia akan keluar list dari MyKMU atas sekali seperti dibawah (Klik gambar).

Tak cukup dengan itu Editor MyKMU juga cabar orang Melayu untuk bunuh Speaker Dun Perak itu ;

“Jika zaman dahulu orang seperti Sivakumar ini sudah lama dibunuh oleh Laksamana Melayu. Hari ini orang Melayu sudah menjadi bacul-sebaculnya. Tidak pernah dalam sejarah Melayu pembesar Melayu mengangkat sembah kepada bukan Melayu, hari ini sudah berlaku di DUN Perak dan Selangor.”-Editor MyKMU. KLIK SINI

No comments: