ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Feb 21, 2009

TURUTAN BERITA HARI INI. 21/02/2009.(klik je tajuk a,b,c dan d)

a/mahukah polis siasat kes ugut karpal?

Karpal Singh showing pressmen the bullets that were mailed to him at the Penang state police headquarters.
kah kah .. tak yakin aku dengan polis umno nih ... ka ka ka
peluru tu dari ipoh berpandu kepada setem yang terlekat di sampul surat dan cop.
hebat .. pejabat pos tak cam isi kandungan surat?

antara mahu atau tidak,
antara jujur atau tidak,
antara umno atau tidak.

kakakak .. buang masa la yob !
kawan ada bilang, ada cara nak kenal peluru dan pistol tu sapa punya. dari bentuk dan keadaan barangan tersebut. bukan semua orang tahu bagaimana nak jaga kebersihan alatan senjata kecuali ..dot dot dot ... ka ka !

B/Saya tak takut di gertak - khalid ibrahim

hahah ... satu penangan untuk jawa yang tak ngaku jawa dan sprm si pelacur umno.
Khalid: :"Saya bukan manusia yang boleh digertak sesuka hati"
“Saya tidak takut dengan desakan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) (KLIK)

C/segerakan bawa kes altantuya ke mahkamah antarabangsa

ini berita bulan November 2007 dulu. klik sini

kerajaan mongolia mahu bawa kes pembunuhan altantua ke mahkamah antarabangsa. tapi bila agaknya? apesal lambat sangat?

cuma itu lah harapan kerana mahkamah malaysia sudah tidak boleh di sandarkan harapan. semuanya menipu, mengarut dan memalukan.
D/apa sumbangan raja pada aku?

jenuh aku cari di mana kah sumbangan raja kepada rakyat. aku misalnya, rumah ku beli sendiri, harta ku cari sendiri, kerja aku buat sendiri, kereta guna wang yang aku simpan, nasi aku beli sendiri dan semuanya aku beli sendiri.

tak nafikan semuanya atas ehsan ALLAH swt. tapi dimana letaknya raja? (KLIK)

olih tandas awam

2 comments:

Anonymous said...

Pagi-pagi makan karipap,
Itulah sarapanku hari-harian,
Hanyar tak takut kena tangkap?
Kami sokong hanyar,demi perjuangan.

Anonymous said...

Berita dan maklumat tepat sememang ramai terkeliru dengan berita radio tipu marhain (RTM)......

Dharap tindakan kita yang bernasib baik, dapat membaca berita2 d laman web, dapatlah sebarkan pada kekawan yg kurang bernasib seperti kita.Pern dan edar. Jangan takut kerana kebenaran. Oooopppp satu lagi .

Pesan2lah pada kekawan yang belom mendaftar mengundi, bawa mereka kat pejabat pos untuk mendaftar. Ingat!!!! PRU mungkin bulan April ni.Takde nye PRK . Buat rugi duit rakyat je.

PRU berlaku dan selesai dgn baik, dah tentu DSAI perdana menteri. Itu yg kita nakkan? Jalan kan t/jwb kita yg mudah tu.

MAAF BUKAN NAK MENGAJAR. HANYA NAK PESAN JE.