ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Mar 14, 2009

cubaan jatuhkan kerajaan negeri selangor

Khalid Mahu KSN Jelaskan.....
Kerajaan Pakatan Rakyat (PR) Negeri Selangor menggesa Ketua Setiausaha Negeri (KSN) memberi penjelasan mengapa pegawai kerajaan dibenarkan bersubahat dengan Kerajaan Pusat untuk cuba menjatuhkan Kerajaan PR.

MB Tan Sri Khalid Ibrahim , dalam satu sidang media yang diadakan di Bangunan Annex Dewan Undangan Negeri berkata keadaan itu undefinedsekaligus menjatuhkan maruah pegawai-pegawai kerajaan itu sendiri.

Beliau mengulas isu pendedahan penyalahgunaan kuasa oleh Pejabat Pembangunan Negeri Selangor dalam perlaksanaan Program People Centric yang bermatlamat menjatuhkan Kerajaan Negeri Selangor.

Terdahulu, satu usul tergempar telah dibentangkan berhubung tindakan Kerajaan Persekutuan cuba menjatuhkan Kerajaan PR negeri Selangor.

Usul tergempar berkenaan dibentangkan oleh Adun Kg Tunku, Lau Weng San yang mendakwa beliau mempunyai dokumen berhubung satu mesyuarat yang diadakan oleh Pejabat Pembangunan Negeri Selangor (PPNS) yang memperincikan program- program membabitkan agensi kerajaan.

Menurutnya, dokumen yang bertajuk ' Pelaksanaan Program People Centric di Negeri Selangor' satu mesyuarat telah diadakan 26 februari lalu dan membabitkan Agensi Keselamatan Negara serta SPR.

Lau memberitahu dewan, program berkenaan dilaksanakan bagi menjatuhkan Kerajaan Negeri Selangor untuk memastikan BN menguasai negeri Selangor dan juga meraih kemenangan majoriti dua pertiga di Parlimen bagi pilihanraya akan datang.

Tan Sri Khalid berkata program tersebut juga menjadi tanda tanya tentang kebebasan pegawai kerajaan yang bertindak menyebelahi Kerajaan BN.

"Mereka sepatutnya bersikap bebas dan professional dalam menjalankan tugas...lebih teruk lagi program ini juga cuba memberi kredibiliti kepada Jawatankuasa Keselamatan Kampung Persekutuan (JKKP) sedangkan DYMM Sultan Selangor telahpun bertitah tidak mengkitiraf JKKP di Selangor," katanya lagi.

Beliau juga tertanya adakah program tersebut antara sebabnya Kerajaan PR Negeri Selangor seringkali diserang dengan pelbagai tuduhan serta tohmahan.

Beliau merujuk kepada isu derma lembu korban, penggunaan kereta peribadi MB dan juga yang terbaru dakwaan Adun Kuala Kubu Baru, Wong Koon Mun kononya saudara beliau (Khalid) terlibat dalam aktiviti mencuri pasir dan mempunyai pejabat khas di tingkat 5, Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK).

"Ingin saya nyatakan, tuduhan isu lembu dan kereta serta tuduhan Adun Kuala Kubu Baru adalah tidak benar sama sekali...Tidak ada sebarang aktiviti di Tingkat 5, Bangunan SUK seperti yang digembar gemburkan," tambahnya lagi.

Di samping itu, katanya, arahan juga telah diberikan kepada semua Pihak Berkuasa tempatan (PBT), Pejabat Daerah dan semua anak syarikat Kerajaan Negeri supaya tidak melayan (jika ada) sebarang permintaan ahli keluarga atau rakan serta pihak tertentu untuk mendapatkan sesuatu keistimewaan.

http://ppmas-proreform.blogspot.com/2009/03/khalid-mahu-ksn-jelaskan.html

rujuk websiter PPNS yang di dakwa terlibat sini [collapse expanded text]

Teresa Kok files suit for wrongful detention



Malaysiakini. tv : Teresa Kok sues Hamid Albar, IGP

DAP politician Teresa Kok today filed a suit at the Kuala Lumpur High Court against Home Minister and three others for unlawful arrest and false imprisonment last year.

The suit was filed by her lawyer Sankara Nair at the court registry this morning, reports Malaysiakini.

teresa kok sues chamil waraya utusan malaysia court 121208 03Kok, the member of parliament for Seputeh and the Kinrara state assemblyperson, named Home Minister Syed Hamid Albar, Inspector-General of Police Musa Hassan, arresting officer DSP E Kim Tien and the Malaysian government as defendants.

No comments: