ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Mar 24, 2009

KEBAKARAN GUDANG BARANG TERPAKAI kali ke2, DI SEJANGKANG KUALA LANGAT.

24 mach 2009. Selasa. Lebih kurang jam 12 tengah hari sebuah stor yang beroprasi terbakar dan mengakibatkan juga sebuah rumah terbakar dan penduduk tidak sempat selamatkan harta benda dalam rumah.

Tempat kejadian Zon 3 bt9 Sejangkang. Dipercayai stor ini telah dibantah dari beroperasi olih JKKK Zon berkenaan juga Ahli Majlis (ustaz Rizwan) serta desakan penduduk sekitar, tetapi tiada tindakan tegas dari YDP Majlis Daerah Kuala Langat. Majlis Daerah mesti bertanggungjawab, bagaimana kebenaran beroperasi bolih dibenarkan sedangkan paip bomba tiada disediakan dan terlalu rapat dengan rumah penduduk.

Diberitahu bahawa tuan rumah tiada dirumah. Kini keluarga tuan rumah yang hanya tinggal sehelai sepinggang sahaja.

Dimaklumkan juga sebentar tadi bahawa wakil tuan stor yang bertanggungjawab telah berbincang dan berjanji bertanggungjawab membiayai semua kerugian dan tempat tinggal sementara untuk penghuni rumah terlibat
.
Gambar-gambar lokasi kebakaran tidak dapat disiarkan kerana berokband bermasaalah dan akan disiarkan apabila berokni berkeadaan baik nanti.

1 comment:

Anonymous said...

majlis daerah ini bukannya berfungsi pun.....saja aja...

ahli majlis buat apa entak... rasuah ke ...semua


dgr khabar anginya....dr org ramai..