ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Dec 17, 2008

MENTERI BODOH.. SEBAB TU YB SAIFUDDIN NASUTION BENCI BN.


Melompat aku beb bila baca kenyataan Syed Botak Albab dalam Bernama - “Lebih tepat, lebih cepat dan lebih sempurna untuk menggunakan Akta ISA… penahanan di bawah akta itu adalah tindakan awal elak keselamatan rakyat di negara ini (terjejas),” katanya.

Woi..! apa si Botak ni pikiaq? dia ingat dia tuhan ke sampai pandai-pandai labelkan akta ISA tu "lebih sempurna"? apa undang-undang ISA tu lebih sempurna daripada undang-undang yang Allah turunkan ke?

Sempurna macam mana aku tak paham... tahan orang yang disyaki tanpa bukti tu sempurna ke? nafikan hak orang kena tuduh dari dibicarakan tu sempurna ke? hukum orang yang disyaki tanpa melalui proses perbicaraan di mahkamah yang sah tu sempurna ke?

Kalau "sempurna" macam yang hang habaq, bubarkan je la mahkamah..! buat apa nak ada mahkamah kalau dah hang habaq ISA tu sempurna?

Buat apa nak bicarakan lagi orang kena tuduh kalau dah ISA tu sempurna?

Menatang Botak ni makin hari makin gila babi dah aku tengok... keluar kenyataan mengalahkan orang tak de otak. ni pulak dah keluar kenyataan baru "ISA lebih sempurna". undang-undang yang Allah turunkan tu tak sempurna ke Botak?

Oi botak..! engkau ni agama apa? cakap macam orang tak berakal yang tak de agama..! ke engkau mabuk???

No comments: