ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Dec 16, 2008

RISDA PERIHATIN.......

Pihak Berkuasa Kemajuan Pekebun Kecil Perusahaan Getah (Risda) akan menangguh pembayaran balik pinjaman pekebun kecil negara ini yang berhadapan dengan krisis kejatuhan harga getah dan kelapa sawit di pasaran.

Pengerusinya, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik berkata, penangguhan bayaran balik pinjaman bernilai RM80 juta itu merupakan salah satu langkah yang dilaksanakan oleh agensi itu dalam usaha membantu golongan tersebut.

“Risda sedang mempertimbangkan untuk menangguh sementara waktu pembayaran balik pinjaman tersebut kepada suatu masa sehingga harga bahan komoditi itu kembali stabil di pasaran.

“Perkara ini sudah dibawa ke Kementerian terbabit dan diharapkan kita dapat melaksanakannya secepat mungkin bagi meringankan beban mereka,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Bengkel Pengurusan Koperasi Pekebun Kecil (KPK) 2008 di sini hari ini.

No comments: