ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Dec 20, 2008

Kementerian Pengangkutan akan mengkaji semula .........


Kementerian Pengangkutan akan mengkaji semula kewajaran membenarkan bas ekspres dan bas lain di negara ini menjalankan operasi selepas tengah malam ekoran peningkatan kemalangan maut pada waktu malam.

Menterinya Datuk Seri Ong Tee Keat berkata kementeriannya sedang mendapatkan pandangan pelbagai pihak termasuk dari negara-negara lain bagi tujuan tersebut.

"Walaupun pemandu-pemandu bas terbabit menyatakan mereka sudah cukup tidur pada waktu siang, tetapi ada masanya mereka akan mengalami keletihan kerana tindak balas biologi dalam tubuh manusia, jadi kewajaran ini akan dikaji semula," katanya.

Beliau diminta mengulas kemalangan sebuah bas ekspres dari Sitiawan, Perak ke Singapura sehingga mengorbankan 10 daripada 26 penumpangnya di Kilometer 146, Lebuh Raya Utara Selatan antara Tangkak-Pagoh di sini baru-baru ini.

Menteri Pengangkutan ditemui pemberita selepas merasmikan bangunan baru Pusat Hemodialisis Kelab Lion International di Taman Indah, Sungai Abong di sini, Jumaat.

Bagaimanapun, Ong berkata sebelum keputusan untuk menarik balik kebenaran operasi tersebut dibuat, maklum balas daripada agensi tertentu termasuk Lembaga Pelesenan Kenderaan Perdagangan (LPKP) tetap akan diambil kira.

Beliau yang juga Presiden MCA dijangka menerima laporan dan cadangan daripada LPKP yang telah diarahkan menyiapkan laporan mengenai kemalangan tersebut dalam sedikit masa lagi.

Mengenai bantahan terhadap cadangan agar lesen kenderaan perdagangan diperbaharui setiap setahun berbanding lima tahun sekali yang dikuatkuasakan selama ini, beliau berkata ia masih lagi di peringkat cadangan.

No comments: