ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Dec 28, 2008

4 Tahun Berlalu menjadi Ingatan....


Sebahagian mangsa tsunami memohon doa di bawah kapal yang tersangkut di bumbung sebuah rumah di Kampung Lampulo, Banda Acheh semalam. – Gambar Reuters


Meskipun sudah empat tahun berlalu, bencana tsunami yang melanda 12 negara di rantau Asia-Pasifik pada 2004 masih segar dalam ingatan.

Di negara-negara yang terlibat termasuk Indonesia, mangsa tsunami mengadakan pelbagai majlis bagi mengingati tragedi yang mengorbankan lebih 260,000 nyawa itu.

Mereka menjadikannya detik untuk merenung kehidupan selain menilai kemajuan pembinaan semula rumah dan perkampungan yang musnah dilanda tsunami itu.




No comments: