ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Jan 31, 2009

SPR bukan Suruhanjaya Pengkianat Rakyat.



Pada catatan hanyar yang lepas bertajuk”Rakyat Marhain Perlu Jawapan Segera” mencabar Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz agar peka masaalah perlaksanaan pilihanraya. Rakyat telah meluat dengan kerenah SPR seperti menyokong parti memerintah.

Sekiranya Tan Sri inginkan menjadi tanda aras atau contoh untuk menjadikan pilihanraya akan datang lebih terbaik adalah satu petanda perubahan buat beliau dan negara.

Apa yang beliau menyeru agar NGO dan parti-parti politik membantu untuk memudahkan rakyat mendaftar, telah lama parti pembangkang membantu SPR. Dan sekiranya iklas SPR inginkan bantuan, rakyat marhain alu-alukan dan menyokong.

Dengan perlaksanaan pendaftaran secara online, rasanya lebih mudah rakyat mendaftar. Baik buruk tetap ada. Rakyat marhain mengharapkan Pengerusi SPR mestilah iklas, pantau dengan bijak supaya tidak ada penyelewengan.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan mewujudkan kaedah pendaftaran pemilih secara online dalam usaha menggalakkan warganegara yang layak mengundi mendaftar sebagai pengundi.

Berita beliau mengadap Tuanku Mizan, dan menerangkan mengenai perjalanan PRK Kuala Terangganu, “Tuanku gembira dan bertitah agar SPR menjalankan tugas dengan saksama, adil, tidak berat sebelah dan profesional,”

Abdul Aziz dilantik sebagai Pengerusi SPR pada 31 Disember, manakala Datuk Ngah Senik sebagai Setiausaha pada 16 November tahun lepas.

Rakyat marhain mengharapkan agar SPR yang diterajui olih Pegerusi baru melaksanakan perubahan yang lebih baik seperti Yang DiPertaan Agong Tuanku Mizan titahkan.

1 comment:

Anonymous said...

Pengerusi SPR perlu lagi meningkatkan imej SPR yg telah tercemar sejak Rashid menerajuinya. Kuatkuasa dan laksanakannya dengan jujur.Pilihanraya bukan untuk berseronok, tapi adalah penting untuk masa depan negara.
Yang penting Tan Sri perlu memantau pegawai-pegawai SPR dengan lebih telus serta jujur.