ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Feb 17, 2009

2/JALAN KELUAR UNTUK SULTAN PERAK DAN ISTANA

Dalam setiap kesempitan tentu ada jalan keluar....

Baginda Sultan Perak sememangnya sangat dihormati rakyat dan disegani dikalangan Raja-raja Melayu. Akan tetapi tindakan DYMM Tuanku dalam isu perlantikan MB Perak yang terbaru ini nampaknya kelihatan seperti DYMM Tuanku 'berpihak' kepada BN walaupun DYMM Tuanku pada hemat saya cuba mengambil keputusan terbaik untuk menstabilkan pentadbiran kerajaan negeri Perak.

Dalam isu ini samada DYMM Tuanku memihak kepada BN atau PR tidak timbul. Apa yang berlaku ialah DYMM Tuanku kelihatan 'seolah2' memihak kepada BN walaupun saya yakin DYMM Tuanku tidak bermaksud begitu. Sebagai rakyat biasa saya juga akan nampak 'seolah2nya' begitu dan itulah yang menjadikan rakyat kecewa dan sebahagiannya menyatakan kekecewaan mereka dengan peristiwa perhimpunan di masjid itu. Perlu diingat bukan semua yang kecewa dengan keputusan itu hadir kerana masih ramai lagi yg kecewa dengan keputusan DYMM Tuanku tidak menyatakan bantahan secara jelas tetapi meyimpan perasaan itu sehingga satu masa yang sesuai untuk diluahkan..... Klik...

No comments: