ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Feb 21, 2009


4/Hanyar bawa berita dari Bukit Gantang, Dah dengar cerita jangan menentang.... ooooppp.

Sejak 3 minggu berada kat Perak dan Kedah, baru setengah jam lepas, dari Bukit Gantang menghadiri progrem ceramah perdana yang dihadiri DS Nizar.

Terlalu banyak cerita-cerita benar yang dapat dikongsi bersama dengan kawan-kawan di Kuala Langat. Setakat dengar cerita media tv 3 suku dan radio tipu marhain (rtm), bolih semua orang jadi gila.

Hanyar tak nak cerita, apa yang DS Nizar cerita. Hanya nak cerita suasana tempat ceramah tu je.Bolih dikatakan, kalau tak silap kiraan, hampir ¾ pengundi Parlimen Bukit Gantang keluar mendengar ceramah DS Nizar.

Rata-rata hanyar lihat riaksi orang ramai yang mendengar cerita DS Nizar, mereka merasa sedih dan marah. Sedih orang-orang yang mendengar cerita DS Nizar sehingga mereka menjadi marah kepada umno yang selama ini mereka sokong.

Kalau nak sifatkan Parlimen Bukit Gantang, kemenangan memehak kat bn, memang tak bolih percaya. Rasanya doa orang-orang insaf/ daif, untuk kemenangan Pakatan Rakyat insyaallah, Allah makmulkan. Kerana mereka selama ini merasa tertipu dengan hasutan umno.

Ada sekumpulan pemuda yang duduk agak jauh dalam gelap kawasan tempat ceramah, kata mereka “mampos dah kali ni tak aku undi lagi bn”. Macam-macam kedengaran bunyi yang terkeluar dari mulut mereka. B dan N, macam-macam mereka andaikan, Barua Najiblah, Bungkus Najiblah dan macam2 lagi. Ada lagi kata-kata yang tak sepatutnya hanyar tulis kat sini.

Hanyar sampai awal kat tempat ceramah tu, bukan apa... hanya takut tak dapat masuk dalam je. Masa sampai tu, parking tak menjadi masaalah. Yang bermasaalah bila nak balik.Hampir 2 jam baru bolih keluar. Tempat parking jem sampai jalan besar.

Bolih hanyar pantun sikit???

Bukit Gantang, Kuala Langat,
Dua-dua tempat ada ceramah,
Ceramah kat K.Langat hanyar tak ingat,
Nak balik tak sempat, yang dekat hanyar singgah.

Singgah sebentar di Bukit Gantang,
Dengar ceramah DS Nizar,
PRK dah tentu menang,
Kerana pengundi penyokong tegar.

Semua orang nakkan perubahan,
Kenalah pemimpin kerja kuat,
Mesti ramai undi PAS,DAP dan keADILan,
Kemenang dah tentu kat Pakatan Rakyat.

Bukit Lanjan, Bukit Selambau,
Tengah-tengah, Bukit Gantang,
Sokong barisan nasional macam kerbau
Kerana perangai umno seperti binatang.

Dr Zamri jangan nak berangan,
Bn dah 12 penggal janji haprak,
P.Rakyat Perak 10 bulan menjadi kenyataan,
DS Nizar tetap Menteri Besar Perak,

Ok lah ...... jumpa lagi..................

2 comments:

Anonymous said...

Assallamualaikum! Hanyar dah buang tebiat ke? Pagi-pagi dah berpantun?

Anonymous said...

Akum Hanyar! tolong paparkan Email Hanyar.Semut merah dan kawan2 semut merah, ada sesuatu nak disampaikan.