ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Feb 26, 2009

KENAPA TIMBALAN PERDANA MENTERI MERASA GELISAH SERTA TAKUT?

26.02.2009. kHAMIS. DS Najib perlulah bijak agar keterampilan bakal menerajui kerusi selesa Perdana Menteri bulan depan. Beliau sepatutnya tidak perlu menjawab atau memanipulasikan keatas laporan 2 orang ADUN dari Perak kepada SPRM.

Hanyar beranggapan laporan yang dibuat olih 2 ADUN adalah munasabah serta YB berkenaan bersedia dipanggil untuk disiasat. Kenapa pula DS Najib merasa takut dengan apa yang telah dilaporkan kepada SPRM keatas tuduhan yang bersangkutan dengan beliau. Mungkin juga DS Najib cuba mempengaruhi SPRM untuk mengelak dari dituduh.

Hanyar dan rakyat marhain cabar Umno BN supaya bebaskan 4 ADUN dari Perak agar mereka dapat memperjelaskan kepada rakyat apa yang sedang berlaku terhadap mereka. Yang selama ini banyak cerita sebaliknya yang bolih dianggap benar sebagai ugutan Umno BN terhadap 4 ADUN itu dicorong-corong ceramah dari PR. Umno BN tidak perlu merasa takut sekiranya benar tidak melakukannya.

SPRM yang dinaikkan taraf olih Perdana Menteri, nampaknya seperti makin lebih teruk daripada yang lalu.Lebih-lebih lagi apabila tersebarnya masalah dalaman keluarga pengerusi SPRM. Hanyar berharap biarlah Pengerusi SPRM, jangan dipengaruhi masaalah peribadi dengan undang-undang yang dipertanggungjawabkan olih rakyat.

Dua Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) daripada Pakatan Rakyat ialah Adun Malim Nawar Keshvinder Singh daripada DAP dan Adun Kuala Kurau Abdul Yunus Jamsari daripada Parti Keadilan Rakyat (keADILan). Mereka telah membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mendakwa ditawarkan wang sehingga RM20 juta serta jawatan dan konsesi kawasan balak oleh pihak tertentu. Sekiranya bersetuju menjadi wakil rakyat Bebas atau menyertai Barisan Nasional (BN).

YB Keshvinder berkata beliau menerima pelbagai tawaran daripada beberapa agen mendakwa mewakili Timbalan Perdana Menteri yang juga Pengerusi Perhubungan Umno Perak, Datuk Seri Najib Tun Razak dengan seorang daripada agen itu ialah seorang wartawan akhbar berbahasa Cina .

Beliau juga berkata antara tawaran yang diterima ialah imbuhan RM20 juta, serta akan dilantik sebagai Pengerusi MIC Perak dan dilantik sebagai anggota Exco Kerajaan Negeri.jika beliau keluar daripada DAP dan mengisytiharkan diri sebagai wakil Bebas serta menyokong BN.

Tawaran jawatan Anggota Exco adalah yang terbaru dibuat oleh seorang agen sebaik selepas BN mengambil alih kerajaan negeri, katanya.

"Saya minta Datuk Seri Najib tampil membuat kenyataan berhubung perkara ini kerana perbuatan ini jelas menunjukkan kerajaan negara ini terlalu korup dan amat terdesak," katanya.

Sementara ADUN Kuala Kurau YB Abdul Yunus berkata selain tawaran wang tunai , beliau turut ditawarkan konsesi kawasan balak sekiranya beliau meninggalkan parti keADILan.

2 comments:

Anonymous said...

Najib altantuya kita perlu ajar masa pru 13 nanti. Rakyat Pekan perlu bertanggungjawab bersedia untuk semak daftar pemilih supaya jangan tercicir dari tidak bolih mengUndi. Perlu diingat juga anak muda yang telah cukUP umur 21 tahun terus mendaftar sebagai berhak bersuara dengan undi.Ahli2 PR perlu bertanggungjawab mengesan anak2 muda ini supaya mendaftar di PEJABAT POS YANG TERDEKAT.

Anonymous said...

Kebenaran tetap kat umno. umno dah memerintah lama.