ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Feb 27, 2009


UMAT ISLAM SEBAGAI CONTOH

27/2/2009

Assalamu'alaikum Wr,Wb
Salam Muhibah.

Umat islam waktu kebelakangan ini sudah menjadi umat caca marba, ada yang mengakui diri meeka sebagai umat islam akan tetapi islam cara yang mereka bawa adalah islam kekufuran, ada pula islam yang cara munafik, ada pula islam yang cara fasik dan zalim, namun apa yang Allah s.w.t kehendaki ialah umat islam yang beriman dan bertakwa supaya dapat di contohi oleh orang lain ataupun agama lain sebagaimana firmanNya yang bermaksud:

Mafhum firman Allah:

"Kamu wahai (umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang di lahirkan bagi umat manusia, kamu menyeru kepada berbuat baik dan melarang kepada perkara keburukkan, dan kamu beriman pula kepada Allah" ('Ali Imran 110)

Ayat yang di atas Allah telah menerangkan kepada manusia tentang sifat-sifat umat islam yang menyeru kepada kebaikan dan melarang dari kejahatan serta beriman, namun apa yang berlaku di zaman ini apabila kita menerangkan sesuatu yang benar maka seruan itu akan di sanggah dengan keras dan melampau batas, dan apabila kita terangkan kepada mereka tentang konsef keimanan maka mereka kata mereka telah beriman, yang anihnya orang yang berdakwah itu pula di katakan yang sesat

1 comment:

Anonymous said...

Yaallah ya tuhanku ampunilah aku yang selama ini aku tidak sedar suka memfitnah ......