ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Mar 26, 2009

Mana Wak Khir pergi selepas diumumkan beliau adalah naib johan Ketua Pemuda UMNO

(caption gambar - Hadiah Naib Johan)

Selesai sudah pemilihan pemuda UMNO Malaysia dan tentu semua orang sudah tahu akan keputusan siapa yang menang , hebat juga Wak Khir ini , dia boleh kalahkan Mukhriz , calon hebat ketika pencalonan Ketua Pemuda UMNO yang lalu. Malang sekali kekuatan Wak Khir tidak menobatkan beliau sebagai Ketua Pemuda UMNO. Apabila beliau tewas sebanyak 50 undi kepada Khiary Jamaluddin. Nak buat macam mana nasib tidak menyebelahi beliau lagi tahun ini, apalah malang sangat nasib beliau kebelakangan ini, apakah ini kerana doa rakyat Selangor yang marah dengan Wak Khir ini. Mungjkin lepas ini Wak Khir boleh lah cuba merebut kerusi persatuan-persatuan belia untuk meniti kembali kemalapan kerjaya politik beliau.Tapi dalam pada itu ramai juga kawan-kawan bertanya , ke mana Khir menghilang sebaik saja nama beliau diumumkan sebagai pemenang kedua (Naib Johan), sedangkan Mukhriz naik ke pentas memberikan tahniah kepada Khairy Jamaluddin. Mungkin Wak Khir lebih selesa dengan menghantar SMS saja kepada Khairy kot......... sekurang-kurangnya kenalah jadi Gentelman , agaknya Wak Khir terlalu kecewa dan terlalu mengharapkan kemenangan ini.Itulah , jika wak Khir dahulu bertanding MP atau Naib pun mungkin masih ada peluang untuk menang , kalau tak jadi top 5 dari atas jadi top 5 dari bawah pun cukuplah , ada juga sebab nak datang pejabat UMNO Malaysia untuk mesyuarat MT. Mungkin Wak Khir akan merindui pejabat UMNO Malaysia selepas ini. Eloklah Wak Khir suruh pegawai Wak Khir sentiasa semak program-program UMNO yang diadakan di bangunan UMNO itu nanti.

Tak apalah Wak Khir pemilihan yang akan datang boleh bertanding lagi dengan syarat Wak Khir kena menjaga ketampanan agar kelihatan muda selalu. Esok jangan lah lupa datang ke PWTC kerana Perhimpunan UMNO belum lagi selesai.

No comments: