ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Mar 14, 2009

ISLAMNYA-US. FARHAN (CERAMAHNYA -MENYENTAUH US.TAJUDDIN) 1-3 .


ISLAMNYA-US. FARHAN (CERAMAHNYA -MENYENTAUH US.TAJUDDIN) 1-3




pandainya khir toyo, patutnya adun pun kena istihar harta

Khir Toyo persoal cara isytihar harta

SHAH ALAM 13 Mac - Pengisytiharan harta yang dilaksanakan oleh kerajaan Selangor tidak praktikal kerana terdapat beberapa pengecualian melibatkan ahli keluarga.

Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri Selangor, Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo berkata, ia berbeza dengan sistem pengisytiharan berdasarkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Katanya, SPRM mengkehendaki kesemua undefinedanggota keluarga yang mempunyai kaitan dengan aset yang dimiliki oleh Menteri Besar dan Exco perlu dinyatakan bersama.

"Saya tidak tahu sistem apa yang dipakai oleh kerajaan negeri berhubung pengisytiharan harta ini.

"Ketika pentadbiran Barisan Nasional (BN) dahulu, kita isytiharkan aset terus kepada Ketua Setiausaha Negara (KSN) berdasarkan peraturan kerajaan seperti mana yang ditetapkan kepada penjawat awam.

"Jika kerajaan negeri mewujudkan pengecualian seperti ini, maka tidak mustahil berlaku amalan proksi yang menjaga aset-aset dimiliki sama ada Menteri Besar atau Exco boleh berlaku," katanya ketika ditemui selepas sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas langkah kerajaan negeri mengumumkan senarai harta yang dimiliki oleh Menteri Besar dan para Exco kerajaan negeri.

Pengumuman itu dibuat setelah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah menitahkan semua Exco Selangor mengisytiharkan aset mereka sebagai salah satu usaha mewujudkan tadbir urus yang baik di Selangor.

Dalam pada itu, Mohamamd Khir ketika ditanya mengenai desakan Pas Selangor semalam yang mahukan beliau bersama Exco sebelum ini mendedahkan jumlah aset masing-masing seperti dilakukan kerajaan negeri hari ini berkata, pihaknya telah pun berbuat demikian sebelum ini.

Katanya, ketika menjadi Menteri Besar, beliau telah mengarahkan semua Exco mengisytiharkan harta mereka kepada KSN termasuklah Badan Pencegah Rasuah yang kini dikenali sebagai SPRM.

Malah menurut beliau, pengisytiharan itu turut melibatkan anggota keluarga serta mana-mana individu yang mempunyai pertalian darah.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0314&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_10.htm [collapse expanded text]

tiada bukti, tapi semua tahu siapa terlibat - mahathir

KUALA LUMPUR 13 Mac - Riwayat UMNO akan berakhir sekiranya calon yang diketahui terlibat dengan politik wang menjadi pilihan para perwakilan pada Perhimpunan Agung parti itu hujung bulan ini.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad mengingatkan para perwakilan supaya membuat pilihan yang tepat dan mengelak amalan politik wang yang merupakan bencana besar pada UMNO, Barisan Nasional (BN) dan negara.

''Masih banyak cakap-cakap mengenai undefinedpolitik wang. Memang ia tidak boleh dibuktikan tetapi semua tahu siapa yang terlibat. Cuma tidak mudah nak suruh orang tampil beri keterangan, namun mereka akan bercerita.

''Maka kalau mereka pilih juga orang yang terlibat dalam politik wang, maka itu adalah pengakhiran kepada UMNO dan BN juga,'' katanya pada sidang akhbar bagi mengumumkan perasmian bangunan Bekas Pelajar Kolej Sultan Abdul Hamid (Sahoca) di pejabatnya di sini hari ini.

Dr. Mahathir yang juga bekas Presiden UMNO berkata, rakyat memerhati setiap perkembangan yang berlaku dan apabila tibanya pilihan raya umum kelak, mereka tidak akan segan silu untuk menyatakan pendirian seperti pada Pilihan Raya Umum Ke-12 yang lalu.

"Rakyat akan kata awak boleh kuasai UMNO dan seluruh ahli UMNO tetapi tidak bagi kami. Awak boleh sogok orang UMNO, bagi jawatan, bagi duit dan sebagainya tetapi tidak bagi rakyat.

"Rakyat ada satu undi dan tahu apa dia nak buat dengan undi dia," jelasnya.

Sementara itu, ditanya mengenai spekulasi yang mengatakan beliau akan terus menangguhkan hasrat untuk kembali menyertai UMNO sekiranya pemimpin yang terlibat politik wang dipilih kelak, Dr. Mahathir berkata, beliau akan tunggu dan lihat.

"Syarat pertama saya kalau Pak Lah (Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi) tidak menjadi Presiden. Selagi menjadi Presiden, saya tak baliklah,'' ujarnya.

Mengenai kedudukan jawatan Perdana Menteri selepas berakhirnya pemilihan parti 28 Mac ini, Dr. Mahathir berkata, tiada peruntukan Perlembagaan yang menyatakan Presiden UMNO mesti menjadi Perdana Menteri.

Katanya, perkara itu hanyalah menjadi amalan dalam UMNO dan sebab itu jika Abdullah masih mahu terus sebagai Perdana Menteri maka Datuk Seri Najib Tun Razak hanya akan menjadi Presiden UMNO.

''Masa saya dulu macam itu juga, saya menjadi Presiden tetapi Datuk Hussein (Tun Hussein Onn) tidak letak jawatan (Perdana Menteri) lagi sehinggalah kira-kira dua minggu selepas itu.

''Ini amalan, lepas ini kalau dua minggu, 10 minggu, itu saya tak tahulah. Cuma rakyat akan perhati,'' jelasnya.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0314&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_02.htm [collapse expanded text]

skandal tanah selangor

siapa ni? yang kena tipu ..



siapa pulak dia ni?

Amin Pipet

Updates: Commentator undefinedLim Seng did so detective work, producing the above picture of Amin Pipet from the Selangor website, showing his Datukship in 2004.

ikuti artikel sepenuhnya .. di sini
[collapse expanded text]

No comments: