ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Mar 2, 2009


UMNO BERSELINDUNGKAN SULTAN, P.RAKYAT BERPEGANG PADA UNDANG2....





Setiausaha Dewan Negeri Perak, Abdullah Antong Sabri tidak mahu sidang di adakan. speaker pula mahu meneruskan sidang pada hari selasa ini. satu senario yang menarik. jalan terakhir umno adalah penggunaan kuasa polis dan mungkin tentera untuk menghalang persidangan di adakan. alasan mereka melawan sultan.

kah kah kah .. melawan atau takut nak lawan?

umno sedang menggunakan sultan sebagai benteng terakhir. kuasa yang mereka cipta selama ini telah menyebabkan kuasa sultan telah terhakis. sekarang perdebatan tentang perlembagaan yang mereka ubah di putar belit secara jelas untuk memberikan gambaran bahawa sultan itu lebih berkuasa. sedangkan sultan sendiri sudah tersungkur di dalam hirarki pemerintahan negara. tak cukup di hakis, malah sultan di malukan.

apa yang umno sedar bahawa, populariti mereka sudah pudar.
1. kaum india sudah menolak kerana isu hindraf.
2. kaum cina sudah menolak kerana sikap perkauman umno dan terang lagi nyata.
3. kaum singh menolak kerana isu karpal singh yang di sekat dan di perbudak budakkan.
4. kaum melayu menolak umno kerana rampasan kuasa yang berlaku di perak.

maka kepada siapa lagi umno perlu berlindung? mereka kembali kepada sultan ... !
kah kah kah ..
berpaut selagi boleh ... !
kita lihatkan kartunnya umno di dalam usaha memegang kuasa pemerintahan negeri dan negara

No comments: