ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Apr 18, 2009


18/4/09. Sabtu.

NAJIB JANGAN CAKAP TAK SERUPA BIKIN..

One malaysia kata BN mungkin tak bertanding dalam PRK Penanti jika dapat lampu hijau rakan-rakan kongsinya.

Awal-awal dah angkat bendera putih ni. Janganlah kita celebrate dulu. Barangkali PRK jika berlaku di Penanti, calon PR akan menentang calon bebas yang ditaja BN. Tak tahulah berapa ramai yang akan bertanding kali ni.

Dulu orang umno malu nak pakai baju parti kalau ke bandar, sekarang pemimpin mereka pulak malu nak bertanding guna logo parti.

Desperado betul...tak lama lagi terlingkuplah UMNO dan BN.


AnonymousEmail Sahabat dari Sabah;-

maaf...menyibuk di sini. saya bloger dari sabah (non-muslim). dulu saya takut kepada PAS kerana membaca dan mendengar cerita yg dicanang oleh media BN ke hulu ke hilir bahawa PAS adalah parti yg extrame, tiada tolak ansur dan fanatik. tetapi semakin banyak saya membaca blog saudara2 dlm PAS semakin selesa rasanya kerana apa yg saya nampak PAS sememangnya parti yg serdahana dan dapat dipercayai dapat menjaga hak2 rakyat bukan sahaja rakyat beragama Islam tetapi juga rakyat non-muslim. kalaulah keikhlasan menjadi satu asas perjuangan maka saya percaya bahawa PAS akan memerintah negara Malaysia yg tercinta ini suatu hari nanti. saya menyokong penuh agama Islam dijadikan asas perpaduan bangsa Malaysia dan menolak parti berasaskan kaum sebagai landasan perpaduan.

No comments: