ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Apr 26, 2009

26. 04. 2009. Ahad.

MEDAN SELERA MDKLgt seperti melepas batuk ditangga.

Yang bertanggungjawab menyelaras medan selera MDKLgt, perlu prihatin dengan keselesaan peniaga serta pengunjung yang datang untuk menjamu selera kesitu. Jangan hanya nama MEDAN SELERA, tetapi bila masuk didapati hilang selera.

Masaalah yang dihadapi pada peniaga disitu perlu dititik beratkan, agar pengunjung berselera datang makan di medan selera. Peniaga disitu beberapa kali mengadu masaalah yang dihadapi tetapi MDKLgt kurang mengambil berat dengan aduan serta tidak meninjau dengan jawapan.

Apabila Hanyar datang untuk menjamu selera membawa kawan-kawan dari luar, merasa amat malu dan kekadang tidak sanggup untuk datang kesitu. Tidak perlu untuk mencerita apa yang tidak memuaskan tetapi semua yang datang boleh tahu dan rata-rata akan tersenyum sinis untuk peringatan.

Salah satu seperti dalam gambar tertera. Kotor tidak pernah dibersihkan serta ada yg tak berfungsi, sarang burung kelihatan disiling, singki selalu kotor, pondok kumpul sampah kotor, kerap berlaku ketiadaan air kerana tidak mempunyai tangki simpan air dan berbagai lagi.

Tanggungjawab Ahli Majlis perlu bersama memantau perkara ini, Belajar untuk kempin memperkenalkan untuk meningkat taraf Medan Selera itu, agar pengunjung suka datang menjamu selera. Baru lah peniaga disitu menjadi perniagaan mereka maju. Buat Ahli Majlis perlu kreatif, jangan tidur.

Kelihatan yang datang menjamu selera disitu hanya pelanggan tetap sahaja, mungkin kerana kenalan peniaga yang datang menjamah disitu.

3 comments:

Anonymous said...

Waktu ketiadaan air, kami terpaksa mengambil air dari luar dan kena naik tangga memikul tong air.

Begitu juga, kiranya hujan kuat bumbung bocor. Dah pun buat aduan.

Pada tahun lepas sarang burung, telah membawa masaalah pada kami. Apabila teguran dari GERAK, baru MDKLgt bergegas.

Anonymous said...

saya dengar ahli majlis semua ada kepentingan diri sendiri.....
]
betulkah..

jaga kontrak sendiri,,,rasuah dan lln..

betulkah...

tiada tindakan ka....
tiada seorang pun nak bertanggunjawab..
masa pilihanraya jgn dtg tanya undi lg...

bila nak perubahan angin nak berlaku sekali lg..
mcm sama aja dulu 2x5....5x2

penduduk klgt

Anonymous said...

Terima kasih kpd Penduduk KLgt.

Kita sebagai pendukong Pakatan Rakyat, perlu sama-sama bertanggung jawab.

Jika Ahli Majlis yang terlibat dengan Korap, Maklomkan saja aduan anda pada yang berkenaan, spt AMK.

Atau komen saja pada yang anda bolih percayai.

BN tidak sama seperti Pakatan Rakyat.