ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

May 12, 2009

12/05/09. Selasa.

MAHKAMAH TAK BERDAULAT LAGI KAH ?????

" perkembangan yang terakhir ini akan membuat rakyat turun ke jalanan untuk mencari keadilan. Kerana bagi BN menghormati undang-undang adalah retorik semata.

Ayuh kita jadi anak jantan ! "


Tak sampai 24 jam keputusan mahkamah semalam dikeluarkan. Keputusan mahkamah rayuan untuk penangguhan keputusan semalam dah keluar. Mahkamah express. Sape la hakimnye agaknye? Sekali lagi terbukti UBN takut pilihanraya diadakan. UBN takut pada suara rakyat. UBN cuba menghalang suara rakyat. UBN takut pada demokerasi yang mereka agung2 dulu. Bagi UBN demokerasi sudah tidak wujud di Malaysia. Undang2 penjajah diguna pakai semula oleh mereka.

Terkini 2.30pm
Dari sumber yang diperolehi, Zambry telah mengarahkan DS Nizar untuk mengosongkan pejabat MB di bangunan SUK. Arahan yang dianggap sah itu adalah merujuk kepada perkembangan rayuan Zambry menangguhkan keputusan mahkamah kelmarin.

Pilihan yang ada KINI ialah -
1) Perkenan Sultan untuk bubarkan DUN dalam kadar segera.

2) Menyerahkan kepada Datuk SUK yang baru dilantik pagi tadi untuk mentadbir negeri (government taker) akibat pertelingkahan di peringkat mahkamah yang masih tidak selesai,

3) Rakyat makin pening..!

No comments: