ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Jan 1, 2010

01-01-10. Jumaat.
Kalau lah itu Yang Bersifat Pada Seorang Peguam DSAI.

Amat tidak disangka sekali sikap seorang MP dari kerusi PKR yang dipinjamkan dari ahli PAS berjiwa perkauman. PKR tidak mengajar untuk perkauman. PKR membawa perubahan kepada bersangka baik pada semua kaum. Begitu juga PR.
Dan MP ini dikenali sebagai warak dan amat setuju dikatakan pak lebai.
Sangat sedih jika lebai ini berjiwa perkauman. Apakah dia lebai celop?
Lebai dari kaca mata orang ramai yang faham, bersifat adil dan selalunya bila menghadapi masaalah, ia akan rujuk Quran dan Hadis.
Walau apapun kita kena teliti Lebai ini, dan jangan sehingga boleh memburukkan keadaan.
Sama-samalah kita mengikuti artikel INI dan INI serta halusi agar 1431 dan 2010 tidak tercemar dengan spekulasi orang yang tidak bertanggungjawab seperti dia dan dia.

No comments: