ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Apr 2, 2010

TARAF MENTERI 1 MALAYSIA

HUJAH NAZRI LESU SERTA KELIRUKAN PARLIMAN TANPA FAKTA LAWAN FAKTA

Datuk Seri Anwar Ibrahim berada di Parlimen atas sifatnya sebagai wakil yang dipilih secara sah oleh pengundi melalui pilihan raya kecil Permatang Pauh pada 26 Ogos 2008. Bagi Anwar Ibrahim, sebagai Wakil Parlimen dan berada di Parlimen bukan untuk berseloroh atau berkelaku seperti beruk yang kerap diamalkan oleh wakil Parlimen Barisan Nasional..!!

Di Parlimen Anwar menyampaikan hasrat rakyat, bukan hanya rakyat Permatang Pauh malah seluruh rakyat marhaen. Lebih dari itu Anwar juga mencekah segala bentuk pengkhianatan dan penyelewengan yang dilakukan oleh kerajaan umno/BN agar keselamatan rakyat tidak terus diperjudikan oleh agen zionis yang telah bertapak kukuh dalam regim zalim - Umno.

Justeru ketakutan yang teramat sangat, regim zalim umno/Barisan Nasional (BN) akan merujuk perihal Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada Jawatankuasa khas mengenai hak dan kebebasan Parlimen berhubung kenyataannya mengenai konsep "1 Malaysia 1 Israel.

Umno/BN berhasrat untuk menggantung Anwar daripada menghadiri sidang parlimen untuk jangka masa tertentu mengikut kehendak mereka.

Saya menyarankan kepada pemimpin umno/BN, jika kalian benar-benar pemimpin berjiwa rakyat... Rakyat Didahulukan..!! kenapa tidak hujah dilawan dengan hujah..?? Anwar berhujah di Parlimen. Anwar punyai bukti dan fakta..!! Maka kalian seharusnya lawan Anwar dengan hujah. Kalian sewajibnya membalas fakta Anwar dengan fakta kalian. Itu baru politik matang dan bermaruah namanya..!!

Apakan daya... sama seperti kes Altantuya. Najib dan Rosmah yang dikaitkan dengan pembunuhan kejam itu tidak didakwa, malah tidak disiasat... Sirul dan Azilah pula yang dikambing-hitamkan.

Apalah nasib... Teoh yang menjadi saksi... terbunuh.. pegawai SPRM berjoli katak dengan wang rasuah.

Oh 1Malaysia... inilah nasib bila duda berkahwin janda.. si duda jadi ketua.. si janda mengada-ngada..!!

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Mohd Nazri Abdul Aziz berkata tindakan diambil ekoran Anwar dilihat gagal memberikan hujah- hujah kukuh berhubung dakwaan beliau itu.

Alahai Nazri... bukankah ini sebahagian daripada buktinya??? Sudahlah Nazri, kamu ni bijik pun tiada.. telur pun dah hilang..!!

No comments: