ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Dec 9, 2010

Perkara: Ketuanan Melayu vs Melayu Bermaruah



"Gegar gempita TV3 dan juga UMNO apabila DS Wan Azizah menyeru supaya KETUANAN MELAYU ditukar kepada MELAYU BERMARUAH. Berduyun-duyun, para pemimpin UMNO termasuk Zul Kulim memberi pandangan betapa DS Wan Azizah dengan dokongan DS Anwar Ibrahim dan Azmin Ali sebagai pengkhianat.

Baru Ini , ditayangkan betapa Sultan Selangor dukacita dengan beberapa pendatang melayu di Selangor yang mempertikaikan KETUANAN MELAYU dan INSTITUSI DIRAJA.Sebagai seorang Melayu, wajar untuk saya memberi jawapan kepada DYMM Sultan Selangor bahawasanya, pada masa dan ketika ini, saya malu menjadi melayu. Saya malu menjadi MELAYU yang diperbodohkan oleh KERAJAAN PIMPINAN MELAYU yang telah memerintah sejak dari 53 tahun dahulu.
Kekadang saya bertanyakan pada diri saya apakah kelebihan saya menjadi MELAYU???? Apakah dengan menjadi MELAYU, saya pasti mendapat kehidupan yang mewah dan dirahmati ALLAH. Apakah dengan menjadi MELAYU, saya mendapat kelebihan dalam mengharungi kehidupan didunia ini.
Selama 45 tahun saya hidup dimuka bumi Malaysia ini, saya telah melihat betapa ramai MELAYU menjadi mangsa MELAYU. Selama 45 tahun ini, saya melihat betapa ramai MELAYU diainaya oleh MELAYU.
Kita lihat sendiri bagaimana Negeri Kelantan yang diperintah oleh orang MELAYU tetapi dinafikan hak oleh kepimpinan MELAYU Negara. Bukan Choi Soi Lek atau Samy Vellu atau Koh Su Koon yang menafikan hak orang MELAYU Kelantan, tetapi Mahathir, Abdullah Ahmad Badawi dan Najib yang melakukannya. Mereka ini adalah orang MELAYU.
Apabila ramai MELAYU Murtad, pemimpin MELAYU Negara juga yang mengatakan angka tersebut tidak membimbangkan kerana mereka masih lagi MELAYU walaupun tidak beragama Islam. Jadi dimanakah rasionalnya kita memperjuangkan KETUANAN MELAYU?????
Kelmarin, 5hb. Disember 2010, penyokong PAKATAN RAYKAT menunjukkan betapa mereka menghormati KETUANAN MELAYU dengan keluar beramai-ramai untuk menghantar memorandum kepada DYMM Tuanku Mizan, Yang Dipertuan Agong yang merupakan KETUANAN MELAYU yang tertinggi di Negara MALAYSIA pada masa ini dengan harapan KETUANAN MELAYU yang diagung-agungkan oleh pihak UMNO, PERKASA dan NGO-NGO serta mengurangkan ketakutan DYMM Sultan Selangor perihal KETUANAN MELAYU, dapat mendengar rintihan rakyat yang ditindas oleh pihak SYABAS. Tetapi apa yang berlaku adalah disebaliknya….. Polis MELAYU yang menendang MELAYU yang menghadiri perhimpunan itu. Polis MELAYU yang menyembur air kepada orang MELAYU yang hadir disitu. Menteri MELAYU yang memberi arahan supaya kekerasan digunakan kepada orang MELAYU yang hadir disitu. Ketua Polis Negara MELAYU yang mengarahkan polis MELAYU menzalimi orang MELAYU yang hadir disitu. Jadi dimanakah rasionalnya pihak UMNO dan PERKASA memperjuangkan KETUANAN MELAYU kalau MELAYU yang menzalimi MELAYU.
Bila DS Wan Azizah menyatakan KETUANAN MELAYU ditukar kepada MELAYU BERMARUAH… ramai orang UMNO dan PERKASA marah sehingga Peguam UMNO mencadangkan supaya DS Wan Azizah di ISAkan. Memang ramai pemimpin MELAYU UMNO dan PERKASA tidak dapat menerima MELAYU BERMARUAH kerana sejak merdeka lagi mereka tidak memliki maruah. Sejak dulu UMNO sukakan judi dan ianya sesuatu yang tidak BERMARUAH kepada MELAYU. Sejak dulu pemimpin MELAYU UMNO sukakan rasuah dan ia juga merupakan sesuatu yang tidak BERMARUAH kepada MELAYU dan sejak dulu juga pemimpin UMNO tidak menghormati Islam dan itu juga merupakan sesuatu yang tidak BERMARUAH kepada MELAYU.
Pihak UMNO dan PERKASA tahu sekiranya MELAYU BERMARUAH dijunjung maka puak-puak UMNO ini akan menerima tekanan dari orang MELAYU. Apabila orang MELAYU tahu bagaimana untuk hidup BERMARUAH….maka segala perilaku pimpinan MELAYU UMNO akan dipertikaikan dan segala-galanya menjadi sesuatu yang menyeksakan kepada pihak MELAYU UMNO.
Kita tidak akan melihat lagi MELAYU seperti ZUL KULIM jika MELAYU BERMARUAH… Kita juga tidak akan dapat melihat lagi MELAYU seperti ZAHRIN jika MELAYU BERMARUAH…. Dan kita juga tidak akan dapat melihat lagi MELAYU seperti EZAM jika MELAYU BERMARUAH. MELAYU seperti ZUL KULIM, ZAHRIN, EZAM dan beberapa lagi MELAYU yang seangkatan dengan mereka ini lahir disebabkan KETUANAN MELAYU dan bukannya MELAYU BERMARUAH…. Dengan Slogan KETUANAN MELAYU, mereka-mereka ini boleh MEMBODOHKAN MELAYU tetapi jika MELAYU BERMARUAH…. Mereka-mereka ini menjadi anjing dimata orang MELAYU.
Terkini, Menteri MELAYU jugalah yang telah mengungkap kata-kata / janji bahawa harga minyak tidak akan dinaikkan sehingga hujung tahun ini tetapi sebaliknya yang terjadi. Kalau Menteri MELAYU itu seorang MELAYU BERMRUAH…beliau akan menjaga tutur katanya atau janji-janjinya. Tetapi disebabkan KETUANAN MELAYU lah maka harga minyak dinaikkan dengan sewenang-wenangnya.
Semasa Robert Kuok menjadi RAJA GULA di MALAYSIA, harga gula stabil sehinggalah MELAYU FELDA mengambil alih dan kini rakyat Malaysia terutama orang MELAYU kampong merasa kenaikkan harga GULA berkali-kali dalam setahun. Dalam hal ini, saya lebih menghormati CINA BERMARUAH daripada KETUANAN MELAYU UMNO yang menindas rakyat.
KETUANAN MELAYU yang memerintah Negara pada masa ini jugalah yang menaikkan harga GAS walaupun mengikut asas penubuhan PETRONAS adalah untuk rakyat MALAYSIA. Sekiranya pemimpin itu MELAYU BERMARUAH…. Maka sudah pasti rakyat akan diPENTINGKAN, tetapi dengan KETUANAN MELAYU UMNO, rakyat didahulukan untuk membayar segala hutang yang dilakukan oleh puak-puak ini.
Akhir kalam, saya memohon kepada DYMM Sultan Selangor supaya memahami terlebih dahulu apa yang diperkatakan oleh DS Wan Azizah. Fahami betapa beruntungnya DYMM Raja-Raja MELAYU diseluruh NEGARA MALAYSIA ini jika memiliki rakyat MELAYU BERMARUAH… Sekiranya MELAYU BERMARUAH dijunjung, KETUANAN MELAYU tidak akan hilang dibumi MALAYSIA.. Sebaliknya sudah terbukti KETUANAN MELAYU telah menyebabkan MALAYSIA kehilangan Pulau Batu Putih dan juga Singapura. Sebagai rakyat Malaysia yang berbangsa MELAYU, saya sekali lagi ingin bertanya kepada DYMM Tuanku Sultan Selangor, Apakah itu yang DYMM Tuanku Sultan Selangor kehendaki…..
 

No comments: