ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Feb 12, 2009

Muh keBukit Gantang Jangan ke Bukit Aman.......

Kita dah ke Permatang, ke Kuala dan kalini, kita tukar selera pula. Muh ramai-ramai ke Bukit pula. Bukit apa tu? Bukit Gantang le.. Lagi satu Bukit Selambau, kat SP Kedah. Simpan dulu cerita Kedah yang banyak Selambau tu.

Penyandang tu, kita tetap bersedihlah, berterima kasih, dan perlu PAS membela keluarga mereka. Tapi perjuangan tetap perjuangan yang tidak boleh berhenti walau seharkat.


Cuma, tak boleh la yakin macam 2004. Belajar dari sejarah ma. Bergantung kepada Allah dengan sebenar-benar bergantung. Kerja sebagai manusia dengan sebenar-benar kerja. Bukit Gantang bukan kubu macam Permatang Pauh ma, dan bukan macam Kuala Terengganu yang pengundi diorang fleksibel. Anytime jer leh tukar2 parti.

So, pesan wa pada diri sendiri dan semua, jangan poyo ma. Jangan terlalu agreasif sehingga menakutkan pengundi atas pagar, pengundi berkecuali, pengundi protes UMNO.

JANGAN TERLALU AGREASIF!

Maklumlah, semangat tengah panas akibat liwatan kerajaan BN. Kang ada pulak yang konvoi masuk kampung2, bunyi hon, bising2, provoke2, guna bendera PAS pulak kang.

Ya Allah, jika inilah hikmah di sebalik polemik yang melanda negeri Perak ini, kau berikanlah kemenangan kepada rakyat dalam mencari pengganti MP Bukit Gantang, dan cucurilah rahmat yang beroanjangan buat rohnya. Amin

No comments: