ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Feb 19, 2009

Thursday, February 19, 2009

11/Kemelut Perak Berpanjangan..bukan susah Nak Pendekkan...BUBAR DUN

AGAKNYE KURANG SESUAI bubar dun, TERBAIK, TUNGGU APRIL 2009 AGONG NASIHAT BUBUR PARLIMEN lebih adil

Kemelut Perak saban hari menjemukan dan menjengkelkan. Akibat kerasukan tamak haloba pemimpin yang menyaksikan kemelut ini berpanjangan.Masing-masing dengan hujah masing-masing. Jalan terbaik ketika ini BUBARKAN DUN..

Itulah padahnya apabila merampas anak dara sunti tanpa mendapat persetujuan wali..kahwin lari..mungkin Mat Taib pendekar melayu di Selangor lebih memahami istilah ini.Kemelut Perak ini haruslah disandarkan kesalahannya keatas bahu Najib dan rakan-rakan...

Rakyat bosan , muak , jijik , benci demokrasi menjadi sebegini rupa. Para pelompat juga takut hadir di khalayak..mungkin ketakutan rakyat berbuat sesuatu yang gila setelah mereka menjadi gila-gila. Wang yang banyak pun tidak dapat menggantikan kebebasan untuk minum kopi di cafe , berjalan-jalan ke dalam kampung dan taman , beramah mesra dengan penduduk dll.Samapi bila anda mengurungkan diri..

1 comment:

Anonymous said...

BUBAR TETAP BUBAR.BUBAR PARLIMENLAH

sempat aku sembang bersama kawan-kawan yang buta undang undang dan perlembagaan. aku ingat aku sorang yang tak tau undang undang, tapi diorang pun sama. hahahah !

tapi yang pasti sekarang ni di Perak sedang pening, kecoh dan kelam-kabut. masing masing sedang menanti buah catur jenis apa yang akan di tolak dan siapa yang akan bergerak.

ntah kan betul atau salah, aku setakat dengar sahaja.

bila EXCO dan MB perak yang haram tu di larang untuk hadir ke dewan, macam macam spekulasi pulak timbul. semuanya macam berkeras hati untuk tunjuk dirinya betul dari yang tak betul.

mb di gantung 18 bulan dan exconya di gantung 12 bulan. setahun tu. apa diorang nak buat? goyang telur?

tapi ada yang jugak yang berkata, strategi BN seterusnya adalah memperkudakan sultan sekali lagi. sementara itu pm kena setuju seolah olah memberi nasihat. kini sultan dan pm menjadi satu untuk membelasah speaker.

"satu yang cukup pasti, kalau speaker tiada, dun perlu di bubarkan", kata orang di sebelah aku. haha..

maknanya kalau speaker tiada atau speaker ada, dun akan terpaksa di bubarkan. kini terserah kepada rakyat. BN berharap pada spr dan bukan pada rakyat. kalau bn masih nak menang, dia kena sekongkol dengan spr seperti yang diorang biasa buat.

aku masih di sini, tunggu berita terbaru. mana tau kalau ada perkara pelik berlaku lagi.

siapa kah yang betul betul berkuasa sekarang. speaker, sultan, pm atau tuhan?