ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Mar 3, 2009

PERAK KINI.... ?????..............

Terkini :10.49 pgi: Datuk Seri Mohd Nizar Jamaluddin berkata beliau akan cuba untuk menghadap Sultan Perak untuk memaklumkan kepada baginda mengenai keputusan sidang tergempar DUN Perak pagi ini. Katanya, sidang tersebut diadakan mengikut aturan dan peraturan.

10.46 pagi:
Nizar memberitahu sidang akhbar bahawa sidang tergempar diadakan di bawah pokok kerana wujud keperluan berbuat demikian kerana mereka dihalang memasuki DUN dan pihaknya telah memenuhi tanggungjawab mereka berdasarkan notis yang dikeluarkan oleh Speaker.

10.35 pagi: Di Mahkamah Tinggi Ipoh, Tommy Thomas, peguam yang mewakil Speaker Sivakumar memberitahu sidang akhbar bahawa hakim telah memutuskan bahawa peguam persendirian tidak boleh mewakili speaker.

Berikutan itu, Thomas dan peguam lain telah menarik diri daripada mewakili Sivakumar. Thomas berkata, beliau menunggu arahan daripada Sivakumar mengenai tindakan selanjutnya.

10.30 pagi Sidang tergempar DUN ditangguhkan. Speaker akan mengadakan sidang media di ibu pejabat DAP sebentar lagi

10.26 pagi - Usul kedua - membubarkan DUN - diluluskan dengan sebulat suara.

10.25 pagi -
Usul pertama yang menyatakan undi percaya kepada menteri besar Pakatan Rakyat, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin - diluluskan dengan sebulat suara.

10.25 pagi -
Dengan berpakaian Speaker serba lengkap Sivakumar sudah bersedia untuk memulakan sidang setelah “doa selamat” dibacakan.

Sidang bermula dengan usul pertama dari ADUN Titi Serong Dr Khalil Idham Lim Abdullah.

Beliau menyatakan sokongan dan kepercayaan diberikan kepada Nizar sebagai menteri besar. Sivakumar meminta usul dibahaskan.

10.24 pagi - Terdapat anggaran 500-1000 orang pemerhati yang menyaksikan sidang DUN yang bersejarah ini.

10.20 pagi -
Beberapa orang kelihatan menunaikan solat.

10.15 - Speaker mengumumkan Sidang DUN akan di adakan di satu kawasan lapang di bawah pokok yang terletak antara 50 ke 200 meter dari pintu masuk bangunan Kerajaan.

10.06 pagi - Nizar sudah berada di dalam kereta. ADUN Pakatan Rakyat yang lain sedang berbincang di satu sudut.

10.00 pgi - Negeri Perak khususnya di bangunan kerajaan Perak seperti diperintah oleh PDRM - Polis yang menentukan siapa boleh masuk ke bangunan siapa yang tidak. Salahguna kuasa PRDM terlalu jelas.

9.57 pagi - Nizar dan lain-lain ADUN PR bergerak ke pejabat DAP yang terletak beretentangan dengan pintu masuk bangunan Kerajaan Perak. Ngeh dilaporkan berkata mereka akan membuat Sidang Konferens.

9.52 pagi - Masa untuk orangramai yang berhimpun bersurai. Jika tidak mereka akan disembur dengan air dari trak FRU.

9.50 pagi -
Polis menggunakan hailer untuk memanggil Speaker masuk ke bangunan. Hanya Speaker.

9.45 pagi
Terdengar jeritan Hidup rakyat! Hidup Rakyat!

9.40 pagi-
Ahli-ahli Dewan Undangan negeri yang diketuai oleh Datuk Seri Nizar Jamaluddin tiba di bangunan Kerajaan Negeri untuk sidang tergempar DUN yang dipanggil oleh Speaker DUN, V.Sivakumar untuk meluluskan dua usul bersabut dengan krisis perlembagaan di Perak.

Pautan berita olih kelabGreenboc

2 comments:

Anonymous said...

respect dan salutelah kpd semua adun PR ini,yg tidak hilang semangat walaupun tempat bersidang dirampas dgn kejam oleh BN/UMNO...

LAWAN TETAP LAWAN....

Anonymous said...

Negeri berdaulat. Malaysia bermaruah.
Inilah rupa Malaysia yg dipimpim olih "dulu kini dan selamanya"
Rakyat dah nampak TERANG TANPA RAGU.

Hidup Rakyat dengan tanpa RasuaH,Ekonomi rakyat selesa, Anak Cucu rakyat Malaysia TERBELA.