ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Mar 27, 2009

UMNO BOLEH....BUKAN NAK BERUBAH TAPI AKAN REBAH !!!!!

Nampak gayanya, khairy juga yang dipilih oleh perwakilan, itulah suara UMNO masakini yang kononnya inginkan 'perubahan'. Dengan poket yang penuh diisi melampuh-lampuh setelah menempuh salam berisi, mereka umpama menyerahkan negara ini kepada Khairy Jamaludin.

Dalam hal ini Hanyar cabar umno/BN untuk membentuk satu perubahan yang nyata bukan penyata mengarut.


Terima kasih UMNO ! Kami rakyat Malaysia yang inginkan perubahan mengucapkan SELAMAT MENJADI PEMBANGKANG kepada UMNO sejurus PRU13 berakhir.

2 comments:

ubah rebah said...

CELAKA UMNO KATA AHLI UMNO SENDIRI!!!

BOLEHLAH DIKATAKAN 2/3 DI RUANG LEGAR PWTC, KITA DENGAR PERKATAAN RASUAH, RASUAH. RASUAH. SEPANJANG-PANJANG KP BARU BAGI UCAPAN, SELAMA ITULAH KITA DENGAR PERKATAAN RASUAH TU, GILA SIOT! SAMPAI DAH NAK BERGADUH LA TADI MUJUR LA PENYOKONG DM NI JENIS COOL...KEPADA KP BARU TU KAWALLAH SIKIT PENYOKONG MU ITU KERANA MEREKA MENAMPAKKAN KETAKSUBAN YANG ADA PADA PIHAK PEMBANGKANG TU...ASTAGFIRULLAH.. TENTU ANDA TANYA, MESTI PARPUKARI KECEWA KAN? YA SAYA KECEWA SUNGGUH, SAYA KECEWA KERANA DM KALAH DI TANGAN ORANG YANG SUDAH DISABITKAN BERSALAH DALAM POLITIK WANG, TAPI BERTANDING DAN MENANG...

mataku said...

Barangkali, kecenderungan untuk mengambing hitamkan pihak lain, merupakan sebahagian daripada sifat alamnya. Tindakannya menukar rupa wajah umno, daripada berkulit hitam gelap kepada yang lebih cerah dan merah, adalah gambaran hakikat kecenderungan. yang salah kerana melahirkan umno berkulit hitam, lalu rupa itu perlu diubahsuaikan. Sifat redho pada kejadian yang ditentukan Allah jelas tidak ada pada umno lalu.

Dalam konteks kekalahan dalam persaingan umno yang baru lalu, jelas sifat redho kepada qadak dan qadar Allah, tidak ada dalam diri dan hati. Jika mengimani hal yang menjadi rukun iman itu, umno tentu akan beristighfar, bermuhasabah lalu kemudiannya pasti umno akan sedar bahawa kezaliman dan penyelewengan sewaktu omno di puncak dahululah yang telah menzalimi. Dan dari situ,umno tidak akan menyalahkan sesiapa melainkan umno jua. Sebagai hasilnya, umno pasti akan berpijak di bumi nyata lalu sedar bahawa orang umno yang terlajak laku perlu bertaubat!

Berhentilah daripada menyalahkan orang.