ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

May 6, 2009

6/5/09. Rabu.

RUNGUTAN PENDUDUK JALAN CEKUR, KAMPONG KANCHONG TENGAH, KUALA LANGAT


Seperti dalan gambar yang dipaparkan dibawah, rungutan penduduk disitu telah membuat aduan pada pihak yang bertanggungjawab dan aduan tidak diambil peduli. Salah seorang wakil penduduk telah menghubungi Hanyar dan melihat sendiri yang dimaksudkan olih penduduk, didapati benar.
Yang dikesali olih penduduk jalan Cekur, yang telah diturap dengan batu sejak 2004. Kini kerja menyiapkan dengan turap tar, baru diselenggara pada hujung feb 2009 yang lalu. Masaalah pertikaian penduduk, adalah setelah disiasat sepatutnya kerja menyiapkan dan peruntukan bajet sejak dulu lagi. Tetapi baru kini disiapkan.
Walaupun jalan Cekur dah ditar, tetapi yang amat dikesali kerjanya amat tidak memuaskan. Aduan penduduk yang dipercayai, memberitahu penipuan olih kontraktor yang mengendali kerja itu adalah seperti berikut.
Sebelum turap tar- Setiap 1 rantai dibuat lubang dalam, melingtang jalan. Tujuan untuk pemeriksaan kelulusan dari pihak berwajib. Tidak menbuang sampah yang berada dipermukaan jalan, sebelum turap tar. Tar yang tidak cukup tebal. (Seperti digambar kelihatan anak pokok tumboh dipermukaan jalan).
Jalan tersebut sejauh 2 km dengan penduduk yang tinggal dilaluan tersebut ada 19 buah rumah. Laluan itu juga adalah jalan utama penduduk lain pergi kekebun.
Akibat turapan tar yang terlalu nipis ramai kenderaan mereka mengakibatkan tayar bocor.






Pihak berwajib perlu dengan tindakan sewajar pada kontraktor dan perlu turap semula dengan baik.

2 comments:

Anonymous said...

NAMPAK JALAN OKAY JER....
SAJA-SAJA X DE KEJE NAK KOMPLAIN MANJANG...
GROW-UP PLEASE!!!!

hanyar said...

Saudara! mohon perjelaskan apa yang ok?
Tolong turun padang, tengok sendiri. Jawab kat Hanyar.
Atau buat laporan polis terhadap, Hanyar kerana fitnah.
Hanyar bersedia disoal siasat.