ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Sep 28, 2010

Ahli Majlis Salah Guna Kuasa.

Apakah Tindakan Terhadap Salah Laku  Ahli Majlis Zon 10 Seperti dalam gambar ini? 

Perkara ini telah berlaku pada malam 23 ogos 2010 dan telah dimaklumkan kepada Ahli Parliman Kuala Langat Abdullah Sani untuk tindakan.
Apa yang berlaku tiada tindakan dan Hanyar akan ketengahkan dengan laporan polis serta TNB. 


 Lokasi halaman rumah sewa yang Hanyar sewakan dari tuan rumah(en. Linggam) dan sebagai ehsan kerana tindakan dari parti/ kerajaan amat lembap terhadap seorang keluarga susah. Rumah ini disewa RM300 sebulan.  Hanyar telah memaklumkan kepada pihak bertanggungjawab Ketua Pakatan Rakyat K.Langat. Tindakan mereka amat meleset. malah memburuk-burukkan Hanyar. Mereka seperti KACANG LUPAKAN KULIT. Sebelum ini beliau tidak mampu membayar sewa sejak 6 bulan dan setelah Hanyar dalam perbincangan dengan En. Linggam bersama saksi AJK Cabang KEADILAN Sdr Miswannudin untuk menyelesaikan masaalah hutang sewa rumah itu.
Dan setelah itu Hanyar menyewa semula dan membayar sewa baru serta membayar deposit sebanyak sebulan. Rumah itu Hanyar membuat perjanji kepada En. Linggam untuk memberi kemudahan tinggal kepada orang yang bermasaalah itu.
 Litar letrik dipotong oleh TNB kerana tidak membayar bil tertunggak. Hanyar sengaja tidak membayar kerana ingin mengosongkan rumah ini. Banyak salah laku penghuni yang diberi kemudahan. Oleh itu ada pula ingin menjadi hero untuk membantu dengan salah laku kuasa.
Apabila hanyar diberitahu litar letrik disambung secara HARAM oleh A.Majlis Zon 10
(Mani Arasen),meninjau dan benar. Hanyar mengarahkan Ahli Majlis itu bertanggung jawab membuka semula.(seperti dalam gambar).

No comments: