ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Dec 14, 2008

Tarif Air Mungkin Naik 37% di Selangor & WP

14dec08.
Kerajaan Pusat Malaysia ni memang pandai membuli kerajaan-kerajaan negeri Pakatan Rakyat.Bermacam alasan perjanjian boleh dibatalkan untuk menaikkan tarif buat rakyat.Itu adalah hukuman kepada mereka kerana menyokong kebenaran. Zaman Nabi dulu pun pernah dipulau sehinggakan para sahabat dan Nabi sendiri terpaksa memakan kulit kayu , kulit binatang dan sebagainya.

Kerajaan Malaysia mempunyai kepimpinan paling cerdik bila perjanjian dengan Singapura sehingga kini tak boleh dibatalkan lagi. Saya ingat inilah kerajaan paling bahlul dalam dunia bila jual murah pada rakyat asing , cekik darah untuk rakyat sendiri. Perjanjian dengan Singapura tak leh pulak dibatalkan..pelik dan bodohla menteri kita ni.
Tapi ada hikmahnya nanti..biar Kerajaan Allah turunkan tenteranya mengajar negara ini..air ini kurniaan Allah janganlah pula diambil keuntungan yang melampau-lampau.Bukit Antarabangsa , Allah berikan lebihan air..tapi Allah boleh menterbalikkan semuanya nanti..kering kontang ketika itu..penjual air pasti untung..

No comments: