ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Mar 5, 2009

DAH TERJAWAB CERITA-CERITA TUDUHAN TAN KUDA/BUAH/DAGING TERINAYA!!

Sudah dijawab sendiri dari Sdr Tan Kuda Ketua Bhg keADILan B. Serai. Petikan ini adalah dari blog beliau sendiri
sila klik:http://tankuda.blogspot.com/

Tahniah sdr, kerana berani menjawab tohmahan yang bolih mengelirukan penyokong.

Thursday, March 5, 2009

HARAMJADAH LAH AKU KALAU SOKONG HARAMJADAH


Aku bukan takut bergaduh sebab aku pun biasa dok dalam 3 bulan pasai katok orang UMNO(tangan dia patah).Aku keluar 30HB Ogas 2004 sehari sebelum DSAI dibebaskan.Kawan-kawan kata aku yang masok pi bincang pasai pembebasan DSAI.DSAI keluar 1 Sept 2004(31 Ogas-Hari Kebangsaan).Pendek kata bukan soal takut atau soal belot,cuba pikiaq kalau waktu tu terjadi pergaduhan.Rapatlah PR di kutuk.Aku cuba nak cari jalan supaya puak benggong ni tak rapat dengan budak kita.Aku sekat sambil tolak depa ke belakang sehingga pecah sekatan depa tu,barulah ADUN-ADUN kita masuk ke depan,jumpa sekatan Polis pulak.Dalam dok kelam-kabut tu akau dapat juga singung 3~4 kali diperut berok yang pakai kopiah hitam tu.Aku tak kenai sapa dia ni.Puak takada teloq ni berani pasai dikelilingi SB yang bagi aku SB ini sebahagian dari komponen BN.Seperkara lagi,aku nak bagitau bukan semua pekida boleh di beli macam depa ni,bagi aku slogan"AMAL MAKRUF NAHI MUNKAR" hendaklah di tegakan dan diamalkan dan bukan juga untuk dijunjung saja tapi untuk dihayati dan menjadi pegangan hidup.

Kalau depa ada ayah,aku pun ada ayah tapi ayah aku pesan jangan sokong orang-orang yang melakukan kerja-kerja munkar,tak selamat hidup,mati jadi hantu.Aku akan jaga pesanan ini sampai mampuih.Wasallam

1 comments

No comments: