ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Dec 16, 2008

DAKWAAN 3 EMPANGAN UTAMA DI SELAGOR MUNGKIN PECAH.....


Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (Syabas) diarah mengemukakan segera laporan mengenai dakwaannya bahawa tiga empangan utama di Selangor mungkin pecah jika kerja-kerja pembangunan di sekelilingnya tidak dihentikan.

Menteri Tenaga, Air dan Komunikasi, Datuk Shaziman Abu Mansor berkata, laporan tersebut perlu dikemukakan kepada kementeriannya selain Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) dan kerajaan negeri bagi membolehkan tindakan susulan diambil.

Beliau menegaskan, adalah lebih baik jika masalah yang dihadapi Syabas ditangani secara berkesan dengan pihak berkuasa dan bukan mendedahkan masalah tersebut kepada akhbar.

???

Kenyataannya dekat Malaysia ni, kalau setakat buat laporan, bentang laporan, buat aduan atau apa-apa aduan yang bersangkutan dengan tanggungjawab KERAjaan, tak pernah berkesan...

Hari ni lapor... belakaang rumah ada geleseran tanah... gomen jawab - kita akan pantau dan keputusannya akan diberitahu kelak...

"beritahu kelak" bermaksud - kita tunggu dia runtuh.

Jalan terbaik, pergi pada akhbar, bagi kecoh satu dunia, baru la KERAjaan nak buat kerja.

Bukak balik peti-peti aduan tengok berapa banyak aduan yang KERAjaan dok peram.

Rakyat & agensi-agensi dah muak dah dengan KERAjaan.

No comments: