ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Dec 16, 2008

ISU TELAGA AIR

Kerajaan Selangor perlu memperjelaskan dasarnya berhubung pembangunan di sekitar kawasan empangan dan tadahan air bagi mengelakkan pencemaran kualiti air atau kemungkinan empangan pecah.

Ketua Pengarah Jabatan Bekalan Air (JBA), Ir. Hasnul Mohamad Salleh berkata, semua empangan sepatutnya mempunyai kawasan tadahan air dan adalah menjadi tanggungjawab kerajaan negeri untuk memastikan ia tidak dicerobohi.

Ini kerana jelasnya, kelulusan untuk sesuatu projek pembangunan termasuk di sekitar kawasan tadahan air adalah di bawah bidang kuasa kerajaan negeri manakala Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn. Bhd. (Syabas) bertanggungjawab terhadap pengurusan dan penjagaan kualiti air di empangan.

‘‘Dalam konteks ini kerajaan negeri perlu memperjelaskan dasarnya kerana ia melibatkan impak yang tinggi terhadap rakyat,” ujarnya kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Tahunan Jurutera Air Daerah Malaysia ke-21 di sini semalam.

No comments: